ODV Bosloop

VERREGENDE 29 e ODV BOSLOOP IN WIJNJEWOUDE

Voetbalvereniging Ontspanning Door Voetbal en .. Sportvereniging Friesland organiseerden woensdag 27 mei de 29e Bosloop in Wijnjewoude. De organisatie had weer een mooie route uitgezet in het bosgebied bij Wijnjewoude waar de lopers konden genieten van een goed aangegeven parkoers waar veel vrijwilligers voor nodig zijn en waar de club weer is geslaagd om die te vinden.

RECORD DEELNAME
Al weer vele jaren organiseert ODV dit evenement samen met .. SV Friesland. Deze samenwerking begint nu zijn vruchten af te werpen. Er komen elk jaar meer lopers naar de gezellige kantine op het sportpark om zich aan te melden voor deze loop.
151 lopers gaf Jan Kooistra het startsein. Op dat moment regende het al en dit zou aanhouden tot nadat de laatste loper was gefinisht. Ondanks de regen was het genieten. Elk nadeel heb ook z’n voordeel; met deze weersomstandigheden zit er veel zuurstof in de lucht. Nadat men was gefinisht was er warme thee, bouillon en fruit en waren de douchen lekker warm.

De jury had plaatsgenomen in een tent en slaagde er in alle deelnemers te noteren met hun eindtijd en kon de prijsuitreiking plaatsvinden zodra de laatste loper de eindstreep had bereikt.

Na afloop kreeg iedereen een koek als herinnering en dat vonden de meeste deelnemers mooier dan een medaille. De bakker had ook broodpakketten gemaakt die aan de winnaars werden uitgereikt, ook dit wordt door de lopers gewaardeerd.

Al met al, ondanks de regen een succesvolle loop waar de organisatie tevreden op terug kan zien.

De Winnaars

5.7 km
1. Henry Perdok Norg 23/.16 2.Hylke v.d.Meer Gorredijk 26.46 3.Sjoerd Kleinhuis Gorredijk 26.47 Vrouwen. 1.Sandra Sikkema Drachten 28.30 2. Fenna Zandstra Hemrik 33.14 3.Roos Boerma Garijp 33.19

10 EM 16.097 m