Stienserloop

STIENSERLOOP LAATSTE TESTLOOP VOOR DE GEZONDE STADLOOP

De jannen Kalsbeek en v.d.Wal verzorgden zaterdag 30 mei voor .. SV Friesland de Stienserloop in Stiens. Ze hadden er veel werk van gemaakt. Mooie routes langs de Ee uitgezet, waarbij afsnijden niet mogelijk was en de lopers echt een halve marathon liepen. Prima accommodatie bij sportpark It Gryn geregeld, veel vrijwilligers en promotie gemaakt bij andere lopen. Het weer was ook nog prima, dat hadden ze gewoon verdiend.

Foto’s door  familie v/d Zwaag

Extra verzorgingsposten
Omdat de weersvoorspelling warm weer was had men 4 verzorgingsposten met water en sponsposten onderweg neergezet. Bij de finish was er zoals gewoonlijk bij .. SV Friesland een gezellige ruimte ingericht waar de lopers thee, bouillon, water en sinaasappels kregen. Ook was er de speciale SV Friesland sportdrank wat goed bij de deelnemers in de smaak viel en waar menigeen het recept van vroeg. Er waren extra krukjes aangeschaft dus meer zitplaatsen waar men even kon napraten over de mooie loop en prima organisatie. Er waren verkeersregelaars en een voor- en bezemfietser. Verder was de route duidelijk aangegeven met kalkpijlen, wie verkeerd liep had dus zelf niet goed opgelet.

130 SV Frieslandleden
Het aantal deelnemers, 205 was nog wel minder dan in 2005 en 2006, maar meer dan de afgelopen twee jaren. Afgelopen woensdag was er de ODV-Bosloop in Wijnjewoude met ook 151 lopers aan de start. Volgende week woensdag de Lus van Akkrum. Ook loopjes waar je je heerlijk ontspannen kunt voorbereiden op de loop in Leeuwarden waar 130 leden van SV Friesland zullen deelnemen. Dat zijn veruit de meeste deelnemers afkomstig van één vereniging.

Friesland Triathlon Stiens
Op deze zelfde plaats in Stiens is zaterdag 27 juni de Friesland Triathlon. Ook bij deze Triathlon maakt SV Friesland gebruik van de mooie routes en accommodatie. Het zwemwater in de gracht bij de nieuwbouw is ideaal voor het zwemonderdeel. Er is ook veel belangstelling voor het de Trio-triathlon waar één teamlid zwemt, de ander fietst en de derde de loopafstand voor zijn/haar rekening neemt. Informatie is verkrijgbaar op www.svfriesland.nl.