Verslag ontbijtloop 2006

ONTBIJTLOOP TERSCHELLING MET RECORD AANTAL LOPERS

De 3e Ontbijtloop op de dag voorafgaand aan de Berenmarathon had dit jaar een record aantal van 123 deelnemers aan de start.
Drie jaar geleden hadden de Loopgroep de Lange Afstand Lopers van Terschelling samen met de Sportvereniging Friesland en Zwembad de Dobe een prestatieloop georganiseerd voor de deelnemers als voorbereiding op de Berenloop. De Ontbijtloop is ook erg leuk voor meereizende supporters voor wie een 21,1 km te ver is en zo toch nog even de sfeer kunnen proeven van dit prachtige eiland. Verder is het een leuk initiatief  voor de vrijwilligers die de zondag de handen uit de mouwen steken voor de organisatie van de Berenloop.

De start en inschrijving is in zwembad de Dobe, hier kon men ook verkleden en na het volbrengen van de loop gratis zwemmen. In het zwembad stond de ontbijttafel klaar en konden de lopers kiezen uit een uitgebreid ontbijt.
De organisatie had een prachtige route uitgezet van 5 en 10 km door het bosgebied en over een deel van de route van de Berenloop. Op alle kruispunten vrijwilligers verzorging en kilometeraanduiding.

Na de mededelingen van Wim Bakker over de route verzorging en de mededeling dat de SV Friesland de tijden noteerde en de uitslag publiceert op www.svfriesland.nl kon Jan Kooistra het startschot geven.
Na afloop kreeg iedereen een medaille of bidon. Velen gingen nagenieten in het zwembad van het ontbijt en nog even zwemmen.
Winnaars
De SV Frieslandloper Willi Jan Veltman  won de 5 km in 19.02 voor Koos/Jelmer de Vries 20.24 en Redmar de Vries 21.33  allen uit Leeuwarden.
Nelleke van Twist uit Zwolle won bij de vrouwen 21.46 voor Annemieke van Donk Zeerijp 24.32 en Jose Driessen Twello 27.02
De 10 km was een overwinning voor Sander Rietveld Zaandam 40.38 voor Theo de Vries Leeuwarden 44.57 en Iwan van Aken Doetichem 49.13

Helmie Ramatern uit Den Haag was de snelste vrouw 51.33 voor Frederica v.Paverd Almere 55.33 en Magriet Koekoek en Willy v. Vliet uit Rogat die samen over de finish kwamen in 59.11