Verslag ontbijtloop 2007

VEEL DEELNEMERS BIJ ONTBIJTLOOP OP WEST TERSCHELLING

Al weer enkele jaren organiseren de Lange Afstandlopers Terschelling, SV Friesland en zwembad De Dobbe op de zaterdag voor de Terschelling Marathon de Ontbijtloop voor degenen die een halve marathon te veel vinden en voor lopers die nog even hun spieren willen loslopen voor de grote dag. Na afloop mogen ze gratis zwemmen en staat het ontbijt klaar. Een heel gezellig en ontspannen gebeuren. Dit jaar schreven zich 144 deelnemers in, een record en daar was de organisatie blij mee.
De jongens van de LAT hadden het weer keurig voor elkaar; de route gepijld, prachtig door het bosgebied, de finish aangekleed, de marathonklok klaar voor gebruik en het inschrijfburo ingericht. Terschellinger Wim Bakker gaf de lopers nog advies en een korte uitleg van de route. Jan Kooistra gaf het startschot en vrijwilligers van SV Friesland namen de tijdregistratie voor hun rekening.
Riginald Jankki uit Zaandam was de snelste op de 10.6 km (40.36). Tweede werd Fruomine van Pelt uit Amsterdam (42.01), voor David Wertlop Almere (42.40).
Snelste vrouw was Edith de Witt uit Nijkerk (45.19) voor Bosma (47.13) en Helmie Ramakers Den Haag (49.27).
Ingmar Slagter Appingedam won de 5 km in 20.03 voor Tomas Beijering Rotterdam 20.41 en Robin de Vries Oudehaske 22.44
Snelste vrouw Hilde v.Poeijer Arnhem 23.33 voor Gea Bosscha Terkaple 24.30 en Hilde Bakker Gorichem 26.14