Midzomerloop Terschelling

De L.A.T. lopers organiseerde  i.s.m. zwembad ?De D?be? en loopvereniging SV Friesland zondag jl. de Midzomer trimloop. De start en finish waren bij zwembad ?De D?be? en het pittige parcours ging door het bos- duingebied rondom West-Terschelling. De te lopen afstanden waren 5 km,10 km en 15.3 km.

De 5 km werd met overmacht gewonnen door  Erik van Heiningen uit Leidschendam in een zeer snelle tijd van 18.22 min. Eerste vrouw was de 15 jarige Terschellingse Jolanda Dijkema uit Midsland in een prima tijd van 26.02 min,een uitstekende prestatie van deze jonge loopster.

De 10 km werd gewonnen door Job van de Waal uit Den Haag in een tijd van 41.24 min. Tweede werd Terschellinger Cor Henk Kuipers in een tijd van 43.05 min. Verreweg de snelste vrouw was Hieke Postma-Teyema uit Oosterstreek, zij liep een uitstekende tijd van 49.40 min.

De 15.3 km werd overtuigend gewonnen door A.H. Ydema uit Dronrijp in een uitstekende tijd van 1.01.40 uur, voor Wietze de Vries uit Appingadam (1.02.18 uur). Derde werd een oude bekende namelijk Ren? van Vliet uit Apeldoorn in een tijd van 1.03.10 uur. Bij de vrouwen was de sterke veterane Judith.v.d.Meer uit Dronrijp de beste en won in een uitstekende tijd van 1.11.43 uur, ruim 2 minuten voor Inge Wuffele uit Leeuwarrden, die ook bijzonder sterk liep.

Na afloop was er een attentie aangeboden door de Bijenkorf en Kooymans Grootverbruik b.v en er werd nog lang nagepraat in en buiten het zwembad.