Oudemirdum

GENIETEN VAN DE HERFST  BIJ MARDERHOEKLOOP IN OUDEMIRDUM

Een week na de Berenloop op Terschelling organiseerde  SV Friesland de Marderhoekloop in Oudemirdum. De familie Huitema uit Snikzwaag had schitterende routes uitgezet door de prachtige in herfstkleuren verkerende bossen. “Een lust om hier te lopen” en “Wat is het hier prachtig, genieten en ontspannen” waren opmerkingen van de lopers toen ze over de finish kwamen. In Dorphuis It Klif was de inschrijving en de kleed- en douchegelegenheid. Omdat ook een mountenbiketocht vanuit het dorpshuis plaatsvond was het gezellig druk in Oudemirdum.

Bij de start werden de lopers getrakteerd op een flinke regenbui, maar de rest van de ochtend bleef het gelukkig voor de deelnemers en vrijwilligers droog. Onderweg zijn er verzorgingsposten voor de deelnemers en aan de finish is er bouillon, thee, sportdrank en fruit. Het finishgebied was feestelijk ingericht en kon men zittend op een krukje even nagenieten in het herfstzonnetje. Wijtze Breidenbach was uit Zwolle gekomen om alle tijden en nummers te noteren voor de uitslagen. Geassisteerd door Hennie Boonstra uit Leeuwarden en Gretha Hofstra uit Wijtgaard werden de lopers binnen gehaald. Tevreden lopers, voor een paar euro zoveel sportief plezier waar vind je dat, alleen bij de SV Friesland. Ook krijgen ze allemaal een veiligheidsvestje aangeboden door het promotieteam van Fortis.

182 deelnemers uit alle delen van Noord Nederland hadden zich aangemeld, iedereen haalde de finish, ze konden kiezen uit 4.8 – 10.3 en 16 km.

Winnaars:
De 16.1 km (10 EM) werd gewonnen door Jan Scheenstra Zuidveen 56.04 voor Saco Hemstra Weidum  1.00.05 en  Tiedo Tinga Bolsward 1.01.07 .

Snelste vrouw was Anne v.d.Wal Beekbergen 1.09.45 voor Anita Boschma Ijlst 1.17.09 en Marjan de Ruiter Sneek 1.20.02

Hendrik Hoekstra Joure  won de 10.3 km in 39.19 voor Simon Regnerus Marrum 4012 en  Jappie Brandenburg Oudemirdum 40.42
Snelste vrouw Andrea Feenstra Bolsward  47.40  voor Janke Douma Ternaard  48.03 en Hanna de Jong Groningen 51.56
Mathijs Mulder Joure  was de snelste op de 4.8 km. 19.25 voor Richard Nienhuis Dokkum 19.43 en Thijs v.d.Vegt Langelille 21.22