De Leeuwarder Club Challenge 2010

SV Friesland deed mee aan de LEEUWARDER CLUB CHALLENGE 2010

29 December organiseerde BV Sport in Leeuwarden voor de 3e keer de Leeuwarder club challenge. Een zeskamp voor Leeuwarder sportverenigingen gesponsord door verschillende bedrijven. Dit sportfestijn werd georganiseerd in sportcomplex  Kalverdijkje  met deelname van 33 clubs. Er waren leuke sportprijzen te winnen voor de clubs, korting tot € 1.000,00 op de zaalhuur en een waardebon van Intersport Luxen.

SV Friesland deed dit jaar voor de eerste keer mee met Henk Hoekman, Lammert v.d.Ploeg, Hendrik Ben Boon, Gerrit Duits, Thijs Hofstra, Joke Cremer, Pieter Cremer, Duco Zijlstra, Charissa Zijlstra met Astrid Zijlstra als Captain.

Spectaculaire onderdelen, prachtige spellen waar je kon lachen als er wat mis ging, wat hebben we genoten van de acties en prestaties van onze SV Frieslanddeelnemers.

Foto’s Christiaan Valk Leeuwarder Club Challenge 2010

Wat hebben ze hun best gedaan, dat ze niet konden winnen wist je van te voren met zoveel jeugdige deelnemers in andere teams. De Loopgroep Leeuwarden deed ook voor de eerste keer mee en wat hebben die ook een plezier met elkaar gehad. De Survivalgroep van Lionitas deed voor de 3e keer mee en won deze keer. Prima prestatie voor de groep van Peter Bakker en Imco v.d.Wal.

In het zwembad moesten ze in een ronde grote opblaasbuis met 4 personen naar de andere kant van het zwembad rollen over het water. Komische taferelen hebben we gezien en gelachen.  Zeker toen Astrid maar niet op de grote opblaasband kon blijven zitten. Jammer voor de andere deelnemers in de rolbuis die al op de andere kant waren en waarin Astrid plaats moest nemen maar dan moesten ze wel op hun bootje naar de overkant. Echt het was genieten.

Ook op de andere onderdelen op de opblaashindernissen  werd er prima gepresteerd al kon je goed het leeftijdsverschil zien en waren twee van onze  deelnemers geblesseerd voor het hardlopen maar konden hier wel aan meedoen al was de prestatie minder goed.

Lammert v.d.Ploeg deed het laatste onderdeel, touwhangen en bleef als laatste van de 5 hangen.

Al met al het was een prachtig feest waar wij als supporters ook van hebben genoten.   Christiaan heeft foto´s gemaakt waarop te zien is hoe onze toppers presteren.

VERKIEZING

Ook werden deze avond de uitslagen bekend gemaakt wie gekozen werd als beste sporter van 2010. Charissa was genomineerd als talent, je kon op haar stemmen via internet. Iedere dag kon dat tot 10 december.  Charissa won niet, jammer voor ons is ze de winnaar.

Hoe de einduitslag is weten we nog niet maar deze is straks te zien op de site www.sporteninleeuwarden.nl  een site met alle sportverenigingen in Leeuwarden, ook wij hebben hierop een ruimte beschikbaar waar we onze nieuwtjes op kunnen plaatsen.