Oudejaarscross 2010

OUDEJAARSCROSS OMGEZET IN OUDEJAARSLOOP LEEUWARDEN

Oudjaarsdag hield SV Friesland de Oudejaarscrossloop in Leeuwarden. Henk Hoekman en Sjouke Touber hadden deze cross vorig jaar bedacht voor de trainingsleden. Vorig jaar waren er 25 deelnemers. Nu had Jan hem op de kalender gezet en stonden er 75 man/vrouw aan de start.
De bedoeling was door het Leeuwarderbos te rennen maar de paden waren glad waardoor de kans  op blessures te groot was. Daarom hadden Sjouke en Henk een mooi alternatief gevonden met een ronde van 1 km over asfaltpaden die wel schoon waren.
Jan Kooistra was met zijn opazeggers Christiaan en Patrick naar het Leeuwarderbos gekomen met tenten marathonklok en tafels en krukjes. Verder waren er oliebollen gemaakt in Sint-Anna voor het goede doel; een weeshuis in Roemenie. Die hadden dus  een goede dag en de lopers konden proeven van een goede kwaliteit oliebol. Verder was er poeiermelk, glühwein en bouillon.
Hennie en Astrid waren de gastvrouwen die de lopers bedienden. Vol lof was men over deze loop op de laatste dag van het jaar. Het zonnetje scheen en het was een lekker ontspannen loopje zonder tijden. Na een ronde met Sjouke als warming up, mocht iedereen 40 minuten lopen wie dan nog in de laatste ronde zat mocht die afmaken.
Deelname voor leden was gratis, niet leden betaalden € 2,00. Er waren enthousiaste lopers die zich spontaan aanmelden als lid.
Veel mensen hebben een goed voornemen en dat is vaak; meer bewegen en genieten van de hardloopsport. Waar kan dat beter dan bij deze actieve loopfamilie, dus verwacht Jan veel nieuwe leden aan te melden bij de Atletiekbond.

Klik hier voor foto’s familie van de Schaaf

Klik hier voor foto’s Christiaan Valk (komen nog meer)