AFSLUITING TRAININGSJAAR 2010

GEZELLIGE AFSLUITING TRAININGSJAAR 2010 OP ATLETIEKBAAN NYLAN

Maandag 27 december was de laatste trainingsavond van de SV Friesland op de atletiekbaan van BV Sport in het Nylan Leeuwarden.

Sjouke Touber Stiens en Miranda Hornstra  Warga geven hier iedere maandagavond training aan wedstrijd en prestatielopers die als doel hebben mee te kunnen doen aan wegwedstrijden en crossen.

Van 18.00 uur tot 19.30 uur trainen hier wekelijks een gezellige groep lopers om hun nivo omhoog te brengen. Sjouke doet dit al ruim 20 jaar. Miranda Hornstra  assisteert hem ook al weer enkele jaren en heeft tijdens zijn blessure periode de training overgenomen.

De recreatielopers krijgen op maandagavond van 19.30 tot 20.30 uur training van Andries Tijsma uit Dronrijp, ook hij is een echte clubtrainer die dit al meer dan 22 jaar met veel plezier doet. Dat de lopers er ook plezier aan beleven is te merken aan de wekelijkse opkomst. Als Andries of de andere twee trainers verhindert zijn is Ed Velderman uit Giekerk de man die de training overneemt. Dus is er altijd een trainer aanwezig. Ed geeft ook nog training aan een groep van Intersport.

Op woensdagavond is er ook training onder leiding van Miranda op de baan, Sjouke geeft dan training in de prinsentuin. Voor deze training stijgt de animo en ook dan is er een leuke groep bezig, hierbij zijn er ook die op de maandags trainen.

Op de laatste maandag van het trainingsjaar is het traditie geworden dat dit een gezellig samenzijn is met glühwein, poeiermelk, oliebollen en mandarijntjes.

Christiaan Valk was samen met zijn opa Jan Kooistra naar de baan gekomen om dit te verzorgen. Statafels, krukjes, schalen vol verse oliebollen van Willem Kooistra en warme glühwein en poeiermelk. Christiaan had het fototoestel meegenomen om dit vast te leggen.

Sjouke, Andries en Ed kregen een bloemetje aangeboden, Miranda was met vakantie.

Andries bedankte iedereen voor de fijne samenwerking tijdens de trainingen en hoopt dit nog vele jaren te mogen doen. De aanwezigen hoopten dit ook en klonk een spontaan applaus. Iedereen werd een fijn uiteinde en een goed begin van het nieuwe jaar toegewenst.

Foto’s van Christiaan valk staan bij multimedia