kollumerland

2e alternatieve wintertrainingsloop Kollumerland

Zaterdag 16 januari werd de tweede wintertrainingsloop Kollumerland gehouden. Dat deze trainingslopen, georganiseerd door Piet Boelens uit Kollumerzwaag, voorzien in een behoefte bleek wel uit het feit dat 30 lopers aan de start verschenen. Veel voetballers van Friese Boys liepen ook mee, voor hen was het een mooie alternatieve training. Het startpunt van de loop was op de accommodatie van voetbalvereniging Friese Boys. Via de Triemen en Veenklooster bracht de route de lopers terug naar Kollumerzwaag. Ook werd weer over het mooie pad langs het Friesch Dagbladbos gelopen.

Op de paden lag nog veel sneeuw. Op sommige plaatsen waren zelf sneeeuwduinen. Door de sneeuw en de sneeuwduinen op het parcours was deze loop gelijk een mooie coördinatie- en krachttraining. Na de finish stond voor alle deelnemers in de kantine van Friese Boys een lekkere kop snert klaar. Iedereen was van mening dat dit weer een zeer geslaagde loop was. Doordat er in praattempo werd gelopen was er tijdens de loop voldoende gelegenheid om een gesprek met medelopers aan te knopen. Afgesproken is om in de toekomst meer van dit soort trainingslopen te organiseren.