Trainingsactiviteiten

SV Friesland trainersactiviteiten Oud en Nieuw

Laatste trainingsavond op de atletiekbaan Nylan

Maandag 28 december was het de laatste trainingsavond van de groep van Andries op de baan. Het is al een beetje traditie geworden dat Jan Kooistra, Josefien en Christiaan dan komen met Glühwein en oliebollen. Dat was nu ook weer zo en het was reuze gezellig in de hal bij de kleedboxen. Sjouke was er ook nog met enkele van zijn pupillen. Voor iedereen was er ook nog een flesje AAdrink voor onderweg naar huis. De trainers werden verwend met een pot bloembollen waar ze nog een tijd plezier aan kunnen beleven.

Donderdag 31 december hadden Henk Hoekman en Sjouke de HenkSjoukerin uitgezet in het Leeuwarderbos. Een prachtige besneeuwde route van 1.500 meter, prima te belopen.
De hele trainingsgroep was uitgenodigd en Jan en Christiaan waren er ook weer. Nu met poeiermelk en oliebollen. De tent was opgezet op het parkeerterrein en daar was het na afloop even lekker genieten uit de wind en de poeiermelk zorgde voor warmte.
Reuze gezellig en de lopers genoten. Jan heeft deze HenkSjoukerin meteen maar op de loopkalender gezet voor 2010. Deelname inclusief de versnaperingen waren geheel kosteloos, dat had de club wel over voor deze leuke afsluiting van het jaar. Het zoontje van Henk en Lydia mocht het startsein geven. Wat een mooi plekje is dit, in het bos heb je helemaal geen idee dat je zo dicht bij de stad bent. Foto’s van Henk.

KOM IN DE KAS, HARDLOPERS TRAINEN TUSSEN PAPRIKAKAS

Zaterdag 27 maart is het “Kom in de Kas” in Berlikum. Dan is het publiek welkom om in de kassen te komen kijken wat er groeit en bloeit. Maar woensdag 6 januari was de traingroep van SV Friesland al te gast bij Jaap Vink tussen de paprikakas in Berlikum. Trainer Sjouke Touber wilde wat meer rek en strek oefeningen doen maar dat was wat een probleem met al die sneeuw in de Prinsentuin en op de atletiekbaan. In de kassen is het altijd warm en droog en de planten groeien wel door. Jaap Vink en zijn bedrijfsleider Albert v.d.Ziel zijn zelf ook fanatieke hardlopers. Na afloop was er drinken in de kantine en kregen de deelnemers ook nog een rondleiding van Jaap Vink bij zijn met hout gestookte verwarmingsketels. Christiaan maakte wat foto’ s