WIM BAKKER WINT TERSCHELLINGER ZOMERLOOP

Op Terschelling worden naast de beroemde Berenloop en de Ontbijtloop begin november nog enkele hardloopwedstrijden en prestatielopen georganiseerd.

De lange Afstandlopers Terschelling organiseren samen met de Sportvereniging Friesland en Zwembad de Dôbe een voorjaar-, zomer- en herfstloop waarvoor steeds meer belangstelling bestaat. Het maximum aantal lopers mag niet boven de 200 stijgen in verband met de capaciteit in het zwembad.

Iedereen mag na het volbrengen van de loop gratis zwemmen, krijgt een aardig aandenken en de verzorging is altijd prima dankzij de sponsoren Blokker en Kooyman Grootverbruik b.v.
Dit keer bij de Midzomerloop op 25 juli waren er ook bekers beschikbaar gesteld voor de snelste lopers door pension in de Witte Handt.

Jan Lettinga regelt deze loop samen met zijn vrouw Janna, Anneke Kuhlmann en veel vrijwilligers.
Hij heeft een vast parkoers uitgezet van 5-10-15.3 km en personen vanaf 14 jaar mogen hieraan deelnemen. Een schitterende route door het bos en duingebied bij West Terschelling met start en finish bij zwembad de Dôbe.
SV Friesland heeft deze lopen aangemeld bij de Atletiekunie, zodat deze onder de vlag van de KNAU worden georganiseerd.

Voor slechts € 3,50 kon men genieten van het lopen en na afloop het zwemmen.

Onder gunstige weersomstandigheden gingen 122 lopers van start, Wim Bakker van West Terschelling liep op kop bij de langste afstand. Deze SV Frieslandloper kent het parkoers en kon zo ook mooi de goede richting aangeven waar gelopen moest worden, maar bordjes en vrijwilligers stonden er ook om de lopers in de gaten te houden.

Wim Bakker won de 15.3 km in 59.48 en dat is een mooie tijd op dit selectieve parkoers.
Bouw de Boer Voorburg werd nummer twee 1.02.54 en Gerrit Betzema Tytsjerk werd derde in 1.03.05. Gerry Visser Borne won bij de vrouwen.

Ronald Orlando Arnhem won de 10 km in 36.24 voor Johannes Becher Duitsland 36.39 en Holger Krause Duitsland 36.43 Judith v.d.Meer Dronrijp won bij de vrouwen 48.09

Schelte Bouma uit St.-Annaparochie was overtuigend winnaar op de 5 km.