Stratenloop De Blesse

JAN SCHEENSTRA KLASSE APART IN STRATENLOOP VAN DE BLESSE

Onder gunstige weersomstandigheden werd zaterdag 8 augustus de stratenloop in de Blesse georganiseerd.

De Swelverlopers en SV Friesland organiseerden deze wedstrijd voor jong en oud.
Route van 1100 meter was uitgezet in de wijk met bezoekers en supporters die de deelnemers aanmoedigden en konden genieten van leuke duels.

Dit keer veel meer jeugd dan andere jaren aan de start, daarom werden deze in verschillende gesplitst om valpartijen te voorkomen.
Veel sponsoren uit het dorp en omgeving steunden de loop financieel, zodat er mooie prijzen waren te winnen.

Piet Hettinga was de starter en dat ging vlot; men zat volledig op het schema en na elke loop konden de winnaars worden gehuldigd.

Voor de inwendige mens werd ook gezorgd; er was ook verzorging in de vorm van bekers water en sponzen en na afloop kon men bouillon, sportdrank, thee en sportdrank krijgen uit de verzorgingswagen van SV Friesland; ook was er fruit.

Al met al een gezellige sportavond in de Blesse.

Jan Scheenstra Zuidveen won de 10 km in 34.49 voor Erik Driesen Vollenhove 35.25 en Rutger Timmer Groningen 35.57 Agen v.d.Krikke Tijnje 36.21 Martijn Dekker Dalfsen 36.46

De vrouwen liepen 5600 meter. Liane de Wit Assen won in 23.10 voor Anneke de Boer Nijland 23.16 en Bettie Agricola Goingarijp 23.23 Frouwkje Herder Ravenswoud 27.13 en Jolanda Baijema Spanga 27.26