SWELVERLOOP DE BLESSE

SWELVERLOOP DE BLESSE SUCCESVOL VERLOPEN

DE BLESSE – Onder prima omstandigheden werd zaterdag 8 augustus de 9e Swelverloop in De Blesse afgewerkt. De weergoden waren de deelnemers goed gezind en ook voor het publiek was het goed toeven langs het parcours. Bij de diverse groepen werd een spannende strijd gestreden om de hoogste eer.

Om klokslag 18.00 uur klonk het eerste startschot voor de jongens en meisjes t/m 5 jaar. Het is altijd weer een schitterend gezicht om deze kinderen te zien strijden. Sommigen liepen om de winst, anderen liepen tegen de tranen. Na het beginsignaal, ditmaal van de scheepshoorn, kwamen de kinderen na hun rondje van plm. 325 meter weer over de finish. Bij de meisjes ging Vera Bron met de hoogste eer strijken en bij de jongens was Stein Hassing de winnaar. Hierna volgden de groepen van 6 t/m 8 jaar en 9 t/m 11 jaar waarbij een aantal kinderen van heinde en verre aan de start kwamen. Om 19.10 uur klonk het laatste startschot voor de senioren, de dames, veteranen, de trimmers en neo’s t/m 22 jaar. Waarbij de heren senioren en veteranen 10.000 meter af moesten leggen en de anderen 5.500 meter. Een mooi lint van lopers bevolkte de straten.

De diverse prijsuitreikingen konden direct na de finish gehouden worden en ook de uitslagverwerking liep soepel. Na afloop was er ook voor de niet prijswinnaars een leuke herinnering en kon de organisatie weer tevreden zijn over de inzet van de vele vrijwilligers die er samen met de familie Kooistra van SV Friesland in geslaagd zijn een goede loop te presenteren. Om plm. 20.15 uur alles weer afgebroken en de stilte weergekeerd aan de Nieuwstraat en omgeving.

Foto’s Lenus van der Broek   klik hier…

De uitslagen:
Meisjes t/m 5 jaar – 1 kleine ronde: 1. Vera Bron, 2. Rosan Lankman, 3. Vera de Weerd.
Jongens t/m 5 jaar – 1 kleine ronde: 1. Stein Hassing, 2. Lasse Deems, 3, Daan Mars.

Meisjes 6 t/m 8 jaar – 2 kleine ronden: 1. Eva Mars, 2. Sonja Wynia, 3. Jenda de Boer.
Jongens 6 t/m 8 jaar – 2 kleine ronden: 1. Sven Hellendoorn, 2. Lars v.d. Pol, 3. Lennart Greven.

Meisjes 9 t/m 11 jaar- 3 kleine ronden: 1. Aafke Soet, 2. Irene Kalte, 3. Alicia Wouda.
Jongens 9 t/m 11 jaar – 3 kleine ronden: 1. Lars v.d. Hoeven, 2. Pascal Sinnema, 3. Jelmer Kootstra.
Meisjes 12 t/m 15 jaar – 2 middelgrote ronden: 1. Ellen Jansen, 2. Claudia Oosterkamp, 3. Janneke Brandjes.
Jongens 12 t/m 15 jaar – 2 middelgrote ronden: 1. Jari van Ravenstein, 2. Tim de Boer, 3. Rudi v.d. Bosch.

Dames neo senioren t/m 22 jaar – 5500 m. 1. Denise Sinnema, 2. Anniek de Jong, 3. Marianne Klijnstra.
Heren neo senioren – 55.00 m. 1. Riekele Kobes, 2. Stefan Postma, 3. Patrick Postma.
Dames Senioren – 5500 m. 1. Lianne de Wit, 2. Jolanda Beyma, 3. Reina Wynia.
Dames veteranen – 5500 m. 1. Anneke de Boer, 2. Bettie Agricola, 2. Jose v.d. Akker, 3. Froukje Herder.

Heren senioren – 10.000 m.: 1. Jan Scheenstra, 2. Erik Driezen, 3. Rutger Timmer.
Heren veteranen – 10.000 m. 1. Jannes Dijkstra, 2. Edward Bakker, 3. Arjan Driezen.