Stienserloop

Harry Wiersma wint de 21,1 km van Stiens

De jannen Kalsbeek en v.d. Wal verzorgden voor SV Friesland de Stienserloop in Stiens. Ze hadden er veel werk van gemaakt. Mooie route uitgezet, waarbij afsnijden niet mogelijk was en de lopers echt een halve marathon liepen, prima accommodatie, veel vrijwilligers en promotie gemaakt bij andere lopen. Het weer was ook nog prima maar dat konden ze niet regelen, dat hadden ze gewoon verdiend. Het gebied waar men liep was prachtig, veel bloeiende planten en het stuk langs de ee was mooi.

Geheime SV Friesland sportdrank

Omdat de weersvoorspelling warm weer was had men 4 verzorgingsposten met water en sponsposten onderweg neergezet. Bij de finish was er zoals gewoonlijk bij SV Friesland een gezellige ruimte ingericht waar de lopers thee, bouillon, water en sinaasappels kregen, ook was er SV Friesland Sportdrank wat goed bij de deelnemers in de smaak viel en waar menigeen het recept van vroeg. Er waren verkeersregelaars en voor- en bezemfietsers. Verder was de route duidelijk aangegeven met kalkpijlen, wie verkeerd lep had dus zelf niet goed opgelet.

Het aantal deelnemers van 170 viel wat tegen als je ziet dat er vorig jaar 190 en in 2006 242 deelnemers in Stiens aan de start stonden. De reden was dat er weinig jeugd was en veel lopers rust houden tot de Slachte op 14 juni.

Op deze zelfde plaats in Stiens is zaterdag 28 juni de 2e Friesland Triathlon. Ook hier maakt SV Friesland gebruik van de mooie routes en accommodatie. Het zwemwater in de gracht bij de nieuwbouw is ideaal voor de triathlon zwempartij.  Er is ook veel belangstelling voor het de triotriathlon waar de ??n zwemt, de ander fietst en de derde de loopafstand voor zijn/haar rekening neemt. Informatie is verkrijgbaar op www.svfriesland.nl.