Slachterin Wommels

TWEE HONDERD HARDLOPERS TROTSEERDEN SNEEUW EN HAGELBUIEN BIJ DE SLACHTERIN IN WOMMELS

Geen van de voorgaande 7 edities van de Slachterin waren zo bar en boos dan deze editie van zaterdag 22e november 2008. De weersvoorspellingen gaven al winterse buien af en een harde koude Noordwesten wind.  Toch ging de Slachterin in Wommels door, alleen als het ijzelt zal SV Friesland een loopevenement afgelasten. Ook bij slecht weer komen er toch altijd voldoende lopers die het zien als een extra uitdaging.
Zaterdag vroeg in de morgen viel het wéér mee, de zon scheen zelfs. 200 hardlopers meldden zich in restaurant het Reade Hynder voor een afstand van 5 of 10 kilometer of een halve marathon.

{jcomments off}Tijdens de start was er net een flinke hagelbui maar verder hadden de lopers tot bijna aan de finish weinig last van de buien.  Wel waaide het behoorlijk hard, voor de halve marathonners was de wind gunstig in het laatste deel van de loop.

Veel lopers vonden het een geweldige loop, afwisselend en op de Slachte lopen heeft ook wat.  Onderweg werden ze verzorgd met warme thee en lauw water en na afloop kon men even lekker nagenieten in de koek en sopietent van SV Friesland.
Dankzij alle vrijwilligers en met name de inzet van Wietze Jonker en Ultsje Wiersma. Is deze 8e Slachterin weer een groot succes geworden.
Na afloop waren er nog prijzen te verdelen die de deelnemers bij de verloting op hun startnummer hadden gewonnen. Nu kregen ook de lopers die nooit wat kunnen winnen een kans om met wat leuks thuis te komen.
Komende zaterdag organiseert SV Friesland de Sint Nicolaasloop in Franeker start 11.00 uur bij recreatiecentrum Bloemketerp, de te lopen afstanden zijn 1½ – 5-11-16-21.1 km.

Winnaars:
De Halve Marathon werd gewonnen door Jan Albert Veenema Bolsward. Zijn winnende finishtijd was 1.19.54. Harry Wiersma uit Blija werd ruim 4 minuten later tweede in 1.24.09. Adrie Boermans uit Wergea maakte het podium compleet door de 21,1 km  in 1.25.57 te volbrengen. Sjoerd Boskma uit Bolsward en Hein Keekstra Bolsward 1.27.31 misten een podiumplaats.
Bij de vrouwen won Marjan de Ruiter uit Sneek 1.45.13. Tweede werd Geke Venema Easterlittens 1.46.20  3. Hester Groenveld Bolsward 1.49.18

10,2 km
1. Hero Polet Sneek 36.31 2.Wabe Woskam Easterlittens 40.05 3.Sjaak v.Leeuwen Sneek 40.06 Reinier Ingwersen Harlingen 40.11
Vrouwen. 1.Yvonna Tinga Bolsward 41.20  2.Anneke Breidenbach Zwolle 47.33  3.Andrea Feenstra Bolsward 47.56