Ontbijtloop 2011

Topdrukte bij Ontbijtloop Terschelling

Meer dan 340 enthousiaste hardlopers waren zaterdag 5 november vroeg uit de veren om deel te nemen aan de Ontbijtloop van Terschelling. SV Friesland organiseert deze loop over 5 en 10 km de dag voor de Berenloop voor supporters van deelnemers aan de Berenloop en voor vrijwilligers die zondag dus niet zelf kunnen lopen. Zo kunnen de familieleden, partners en vrijwilliger toch ook actief meegenieten van het prachtige natuurschoon van dit Waddeneiland.

Eerste foto’s (picasa)

Filmpje (8 minuten)

foto’s ontbijtloop van Janke van der Schaaf (picasa)

Sportvereniging Friesland en Loopgroep de Lange Afstandlopers Terschelling en zwembad de Dôbe organiseren deze loop.

De deelnemers krijgen voor hun inschrijfgeld een goed georganiseerde loop aangeboden  met duidelijk aangegeven parkoers, drinken onderweg, bosparkoers met een deel waar zondags de lopers ook langs gaan en bij de finish, tijdklok, tijdjury, speaker en de uitslagen worden genoteerd. Onderweg worden veel foto’s gemaakt. De deelnemers krijgen een ontbijt in het zwembad en mogen gratis zwemmen.

Helaas is het ontbijt maar voor 250 deelnemers, dat is de limiet meer mogen  we niet in het zwembad toelaten.

Maar liefst 340 deelnemers meldden zich aan dus 90 zonder ontbijt en zwemmen, een dik record 100 meer dan vorig jaar. Jammer genoeg was er geen verzorging na de finish omdat men toch ging ontbijten, volgend jaar verwacht men nog meer lopers en dan zal men ook na de finish de deelnemers voorzien van drinken en fruit.

Een medaille met frieslint was de herinnering aan deze loop.
De deelnemers kwamen uit alle delen van het land zelfs uit het buitenland.

De kantine is krap en was dan ook overvol bij de inschrijving, maar de eiskes presteerden het om iedereen op tijd in te schrijven voor de start kon plaatsvinden, Christiaan Valk, beter bekend als DJ Chris gaf het startschot.

Wim Bakker had daarvoor de lopers uitgelegd hoe het parkoers er uit zag en wenste hen veel succes. En dat was het voor al de deelnemers en organisatoren.

De weersomstandigheden waren gunstig en lekker om te hardlopen.

De Winaars.

Gerrit Duits Sneek won de 10 km in 43.11 voor Gerard Blom Amersfoort 43.17 Henk Janssen Apeldoorn 44.08 Theo de Bruin IJselstein 45.57 en Frank Wilkers Groningen 47.10

Vrouwen: 1.Ellen Kikan Zwolle 51.34  2.Ineke Berghut Schipborg 51.40  3.Els Heuts Zwolle 51.42 4.Marit Rikze Zeist 52.45  5.Mardy de Ronde Utrecht 52.58  130 deelnemers.

5 km. Mannen; 1. Thierry Belt Hoogland 18.05  2.Martijn Toering Groningen 19.13  3.Rob Henst Uden 19.54  4.John Klerkx Zeeland 19.56  5.Jeroen Linneman Zwolle 2013

Vrouwen: 1.Nikki Jepkema Lekkum 24.33  2.Tineke Algera Makkum 26.32  3.Douwina Postma Idsegahuizum 26.32  4.Margreet v.d.Meer Sneek 26.36 5.Petra v.d.Veen Boskoop 26.52