Oerpolderloop groot succes

WILLEM DE BOER WINT 3e OERPOLDERLOOP

IT HEIDENSKIP: 360 deelnemers stonden zondag aan de start bij de Oerpolderloop. Dankzij de voorinschrijving
 waar al 300 lopers zich meldden kon er vlot na-ingeschreven worden en dat deden nog 60 personen.
De initiatiefnemers van de Oerpolderloop, Folkert en Antje Jellesma, waren ook aanwezig maar hadden de organisatie dit jaar over gedaan aan SV Friesland, een club met veel ervaring en waar de lopers graag bij lopen. Wel bleef Folkert sponsoren en stelde de materialen zoals afstand en waarschuwingsborden beschikbaar.

Uitslagen zijn te vinden op:  http://www.uitslagen.nl/uitslag?id=2011030623507

Alle kilometerpunten waren gemarkeerd, er was twee keer verzorging onderweg en na de finish werden de lopers ruimschoots verwent met drinken en fruit. Het was oergezellig  bij de finish, DJ Chris uit St.Anna verzorgde het geluid en muziek. Opa Jan gaf commentaar en een ervaren juryteam noteerden alle nummers en tijden. Electronische tijdwaarneming had men niet nodig. Een half uur nadat  de laatste deelnemer over de finish was stond de uitslag op de website.

De verkeer- en parkeerregelaars deden goed hun werk. Dank zij de nieuwe parkeerruimte bij de fierljepaccomodatie kon men al de auto’s gemakkelijk kwijt. Deze mensen hebben twee jaar ervaring en helpen SV Friesland graag bij de organisatie van deze 3e Oerpolderloop.

80 liter snert had men klaargemaakt, veel inwoners kregen een snertpakket en brachten toen ze dit hadden bereid naar het dorpshuis . Iedere deelnemer kreeg snert dat was bij het inschrijfgeld inbegrepen, de opbrengt was geheel voor het dorpshuis wat wordt gerund door vrijwilligers.

Willem de Boer en Ylonna Kruis beiden van de AV Horror wonnen deze Oerpolderloop,  de concurrentie SV Frieslandloper Ynte Lemstra Lemmer  verraste Hero Polet op de finish, Hero was zeker van zilver maar Ynte dacht daar anders over. Toch kreeg Hero nog goud omdat het de snelste veteraan was. Voor de snelste drie waren er zuivelpakketten van de Nylander de boerderijwinkel van de familie Bokma waar de lopers bijna over het hiem liepen.

Het was een pittige loop maar de lopers en organisatoren hadden genoten en kunnen terugzien op een succesvolle 3e Oerpolderloop.

Plannen voor volgend jaar zijn er ook al gesmeed. Er is een mooie ronde van 3.5 km uit te zetten voor de jeugd en voor degene die 14 km te veel vinden kunnen dan 7 km lopen.