Marderhoekloop

VEEL LOPERS GENOTEN VAN MOOI GAASTERLAND EN SCHITTEREND WEER

Een week na de Berenloop op Terschelling organiseerde  SV Friesland de Marderhoekloop in Oudemirdum, uitgezet door Foppe Huitema en zijn vrouw uit Snikzwaag. Een schitterende route hadden ze uitgezet in de prachtige in herfstkleuren verkerende bossen. “Een lust om hier te lopen” en “Wat is het hier prachtig, genieten en ontspannen” waren opmerkingen van de lopers toen ze over de finish kwamen.

Dankzij het mooie weer kon Foppe het parkoers aangeven met kalkpijlen en hier en daar een bordje plaatsen. Bij een oversteekplaats werd lint om de bomen gespannen om te voorkomen dat er ook op andere plaatsen wordt overgestoken. Onderweg was er op 8 km een verzorgingspost ingericht en was er aan de finish bouillon, thee, sportdrank en fruit. Het finishgebied was feestelijk ingericht en kon men zittend op een krukje even nagenieten in het herfstzonnetje. Wijtze Breidenbach was uit Zwolle gekomen om alle tijden en nummers te noteren voor de uitslagenlijst. Geassisteerd door Hennie Boonstra uit Leeuwarden werden de lopers binnen gehaald. Tevreden lopers, voor een paar euro zoveel sportiefplezier waar vind je dat, alleen bij de SV Friesland.

In Dorphuis It Klif was kleed- en douchegelegenheid en was er in de kantine het inschrijfbureau. Hier was na afloop snert verkrijgbaar.

182 deelnemers uit alle delen van noord Nederland hadden zich aangemeld, iedereen haalde de finish, ze konden kiezen uit 4.8 – 10.3 en 16 km.

Josefien bood het echtpaar Huitema na afloop een mooi vogelvoerhuisje aan als dank voor hun inzet voor deze loop. Dankzij deze vrijwilligers kan de SV Friesland zoveel loopevenementen organiseren en met succes.

Jasper Mulder Joure  won de 10.3 km in 38.23 voor Sytse Piter Bras Bolsward 38.53 en Jappie Brandenburg Oudemirdum 40.27

Snelste vrouw Andrea Feenstra Bolsward 48.24 voor Anita Boschma IJlst 48.38  en Janke Douma Ternaard 49.36

De 16.1 km (10 EM) werd gewonnen door Saco Hemstra Weidum en Willem de Boer Exmorra in 59.55 derde werd Hans Versteeg Wolvega 1.01.28

Alexandra Krul Grou won bij de vrouwen 1.14.45 voor Janneke Noorlander Sneek 1.17.14 en Geke Venema Easterlittens 1.18.15