Kleine Wielenloop Leeuwarden 13-04-2024

VEEL DEELNEMERS GENOTEN VAN DE DOOR SV FRIESLAND GEORGANISEERDE KLEINE WIELENLOOP IN DE LEEUWARDER GROENE STER. 13-4-2024

200 DEELNEMERS OP DE STARTLIJST.

Het 5e hardloopevenement wat de SV Friesland dit jaar organiseerde trok ook nu weer rond de 200 deelnemers een aantal waar de organisator best tevreden mee is en waarbij ze de tijdwaarneming nog handmatig kan doen wat kostenbesparend is.

Zo kon men kiezen uit 1 – 5 – 9.3 – 15.3 km voor €6,00 inschrijfgeld als men van te voren inschreef en genieten van een duidelijk met krijtkalkpijlen, bordjes en lint uitgezet parkoers met onderweg waterposten wat heerlijk is met dit warmere weer. En na de finish traditie warme bouillon, en water, chocomelk, vruchtendrank en fruit.

Omdat er in de groene ster geen gebouw is waar men zich kan verkleden plaatste SV Friesland een kleedtent voor de mannen en voor de vrouwen. Deelnemers kwamen uit alle delen van het land maar de meesten uit het Noorden. Hun loopevenementen staan in www.hardlopen.nl en www.loopjeloopje.nl en op eigen site www.svfriesland.nl waar ook de uitslagen en link naar de fotoreportage van Tjeerd de Jong staan.

De start en finish is bij de Kiosk van Alex Leistra die de gemeente net helemaal heeft opgeknapt en ook de toiletten kregen een grote beurt alleen waren die nog in de verbouw en huurde SV Friesland een moderne Hessel toiletwagen in. Een prachtig plekje en bij Alex was van alles verkrijgbaar. Hij werd beloond voor zijn gastvrijheid met een flinke doos MERCI. De lopers waren vol lof over de loop en organisatie. Ruime parkeergelegenheid, waardevolle spullen konden in bewaring worden gegeven en wie een medaille wilde kon die bestellen. De meeste lopen liever tegen organisatie kosten.

SV Friesland is dit jaar weer gestart met de clubcompetitie waar deze loop voor me telde. Voor twee deelnemers een man en vrouw wordt een RUNPOINT waardebon verloot die meteen werd uitgereikt. Dit keer waren Minke Oord uit Joure en Martin v.d. Burg uit Sneek de gelukkigen. Vereerregelaar Ben Melgers zorgde voor een veilige oversteek.

Nu maakt de SV Friesland zich op voor de Vuurtorenloop komende zondag de 21e april op Vlieland die ze mee organiseren. Die trekt dit jaar ruim 200 meer deelnemers dan vorig jaar de hardlopers kunnen daar kiezen uit 5-10-21 km. Een week later staan er zelfs twee evenementen op het programma, vrijdagavond de Kollumerkatloop en zaterdags de 2e tulpenloop voor hardlopers en wandelaars in Sexbierum/Pietersbierum inschrijven kan nog steeds via hun website.

Speaker Herman Hoekstra bedankte al de deelnemers voor hun komst, de vrijwilligers voor hun inzet, zonder hun kun je geen loop organiseren, de gemeente Leeuwarden voor de toestemming en Alex voor zijn gastvrijheid en nodigde iedereen uit om deel te nemen aan de volgende SV Friesland lopen.

UITSLAGEN KLEINE WIELENLOOP LEEUWARDEN ORGANISATIE SV FRIESLAND 13-04-2024

5 km: 1e Siebe de Vries Leeuwarden 25.50 2e Benjamin Nanninga Leeuwarden 26.25 3e Sjouke Touber Stiens 26.44

Vrouwen: 1e Famke Douma Leeuwarden 24.57 2e Aiselyn Kalsbeek Leeuwarden 25.57 3e Lydia Slinkman Leeuwarden 26.43

9.3 km: 1e Pieter Prins Marsum 35.25 2e Frank Hiemstra Menaam 35.26 3e Ramon Jongschaap Leeuwarden 40.01