Bijlsma wint RCC Cross 2010/2011

REMCO BIJLSMA WINT RUNNINGCENTERCROSSBOKAAL 2010/2011

Zondag 13 februari organiseerden LSV Invictus en SV Friesland de 4de en laatste cross van het Running Center Cross seizoen 2010/2011 in de bossen van het Drents Friese Wold in Appelscha. Prachtige weersomstandigheden zorgden er voor dat het dubbel genieten was van de hardloopsport.
De deelname was prima, niet zo’n grote deelname als bij de wegwedstrijden, maar de jeugd vind dit soort wedstrijden leuker dan op de weg. De jongens van LSV Invictus hadden een mooie route uitgezet over 2 km voor senioren en 900 meter voor de jeugd. Een pittige ronde met heuveltjes, bochten en veel vals plat. De bladeren waren weggeveegd zodat boomwortels zichtbaar waren en je daar als loper op kon letten om blessures te voorkomen. De EHBO had deze dag niets te doen en dat is een prima teken. De verzorging was goed verzorgd door beide verenigingen; thee, bouillon, vruchtendrank, fruit, snert chocomelk, alles was aanwezig niemand kwam iets te kort.
De circuitprijzen werden uitgereikt door Gerjanne Brouwer van RunningCenter John Sloot uit Leeuwarden. De 14 jarige Christiaan Valk die het geluid verzorgde assisteerde haar met het oproepen van de prijswinnaars. Het wedstrijdprogramma verliep op schema, er moest zelfs een pauze worden ingelast zo snel werden uitslagen verwerkt en bekers uitgereikt. Hedzer Laskewitz en Hepke v.d.Weg , twee ervaren wedstrijdsecretariaat mannen van de AV Impala waren ingehuurd voor het verwerken van de uitslagen volgens het reglement en die werkten snel en secuur.
Bij VV Stanfries was voldoende kleed- en doucheruimte en in de kantine kon men zich nog nainschrijven en na afloop konden hier de herinnering, een handige rugtas, worden opgehaald.

Dankzij een grote deelname, gezellig plekje in het bos waar alles bijelkaar stond, mooi weer en vlot verloop maakte deze dag tot een succes. Terugziend naar de vier crossen mag men concluderen dat deze crossen in een behoefte voorzien en zeker een plek verdienen op de volle loopkalender Noord Nederland.

Winnaars

Bij de mannen ging de strijd in het algemeen klassement tussen Remco Bijlsma en Jan Jouke Vos. Vandaag won Remon van Lunzen uit Leeuwarden de 10 km lange cross voor Remco Bijlsma Corjum die kampioen werd Jan Jouke Vos finishte als derde.
Bij de vrouwen won Bertha Bruggenkamp uit Smilde,
De volledige uitslagen van de cross in Appelscha en de einduitslag staan maandagavond op de sites www.svfriesland.nl en www.lsv-invictus.nl   en www.lopen.nu