Be Quickloop Dokkum

EELCO HOOGEVEEN SNELSTE HALVE MARATHONLOPER BE QUICKLOOP

Zoals verwacht waren er zaterdag 3 januari minder deelnemers aan de start dan vorige jaar toen er geen ijsbanen open waren. Toch was de organisatie van de Be Quickloop blij met 182 deelnemers aan de start. De meeste hardlopers zijn individuele sporters die vaak ook graag schaatsen als die mogelijkheid er is. De weersomstandigheden waren prima, niet koud en de zon was er nu en dan bij. De halve marathonners kregen nog een klein regenbuitje bij de Valom.

foto’s nijsnet

De route was duidelijk aangegeven door de Loopgroep Dokkum met kalkpijlen. Dankzij de verkeerregelaars, verzorgers en voorfietsers kwam iedereen moe en voldaan over de finish. “Prachtige route” waren de opmerkingen. Een enkeling had zelfs een vos gezien in het natuurgebied. De deelnemers hadden weinig last van verkeer en kregen twee keer warm drinken onderweg.
Bij de finish werd iedereen door de speaker binnengehaald en was er bouillon, thee, sportdrank en fruit in de verzorgingstent. Jammer dat er door een storing er geen warm water was in de doucheruimte, maar dat werd voor lief genomen, het gebeurd wel vaker dat er geen warme douchen zijn.

Voor de jeugdlopers waren er bekers beschikbaar gesteld door Hugo Veenker. Deze prijzen waren voor de jeugd tot er met 12 jaar, volgend jaar wil men ook de oudere jeugd een prijs geven, nu waren er een groot aantal van boven de twaalf jaar. Voor de snelste was er ook nog een bal aangeboden door Be Quick.

Volgend jaar is de Be Quickloop op de 2e zaterdag van januari. Dankzij de goede samenwerking van de verschillende clubs was ook deze Be Quickloop een geslaagd loopevenement.

Winnaars:

Eelco Hoogeveen uit Blija won de halve marathon in 1.21.19 voor Eelco Salverda Groningen 1.23.25 en Auke Postma Damwoude 1.27.49 Otto de Boer Leeuwarden 1.28.16 Peter Sijbesma Harderwijk 1.30.11
Anja Hoekstra Raard was de snelste vrouw 1.44.39 voor Thea v.d.Meulen Dokkum 1.45.05 en Anke Peterson Leeuwarden 1.51.48

Alphayo Sambu uit Dokkum won de 10.5 km in 36.49 voor Bert Dijkstra Leeuwarden 39.19 en Gerrit Visser Wouterswoude 39.23 Giorgio Delea Leeuwarden 41.01 Henk Sikma Zwaagwesteinde 41.53

Wieke Bosma Groningen was de snelste vrouw 48.39 voor Sjoerdtje Veenstra Noordburgum 51.55 Marie Vlietstra Nijkerkerveen 53.10

Gert jan Koopmans uit Dokkum won de 5 km run 22.40 voor Alger Hiemstra uit Sibrandahûs 22.52 en Minne Zijlstra uit Dokkum 23.09

Hendrike Visser Damwoude was de snelste vrouw 29.22 voor Gea Nienhuis Dokkum 29.56 en Jannie Nienhuis Dokkum 31.58

Ingrid Woudwijk Dokkum was de snelste vrouw 11.22 voor Lise Hacquebord Dokkum 11.26 en Henrike v.d.Veen Dokkum 11.28

Pascal Wiersma Dokkum was de beste op de 1 km 4.15 voor Ivan Drayer Dokkum
4.17 en Friso Sterrenburg Dokkum 4.19
De 6 jarige Zoë v.d.Ploeg Damwoude was het snelste meisje op deze afstand.