Appelscha

DRUK HARDLOOPWEEKEND TOCH 247 DEELNEMERS 4e V.D.VEEN  & KROMHOUTRUN APPELSCHA.

De LSV-Invictus en de SV Friesland kunnen prima samenwerken dat zie je bij de Cross in Februari, de Rode Loper in Juni en de V.d.Veen & Kromhoutrun in Appelscha.

Dit is een druk hardloopweekend met lopen in Wagenborgen – Ruinerwold – Ylst – Reahûs – Ameland – Borkum – Meppel. Maar er zijn genoeg lopers om al de evenementen  genoeg deelname te bezorgen. De triathleten gingen naar Ameland.

Liefhebbers voor een mooi bosparkoers door het Drents Friese Wold en voor een laag inschrijfgeld van zes euro waarvoor ze een schitterend loopshirt, een mooi prijzenpakket in natura, goede verzorging onderweg met om de 3.5 km. waterposten en na afloop bouillon, thee, vruchtendrank en fruit. Gezellig ingericht start/finishgebied op het plein van de boerenstreek, prima kleed/douchegelegenheid bij de VV Standfries, dat werd hen geboden bij de 4e v.d.Veen&Kromhout Run in Appelscha.

247 deelnemers schreven zich in, bij de jeugdloop was te weinig deelname maar bij de halve marathon 66 lopers, de 10.5 km 100 deelnemers en op de 5 km. 74 deelnemers. Hetzelfde aantal dan in 2012 en daar mogen de organisatoren best tevreden mee zjn.

Andriaan Huisman won de halve marathon. De volledige uitslagen staan op www.lsv-invictus.nl ook de foto’s van Janke v.d.Schaaf komen op deze en de site van SV Friesland www.svfriesland.nl  en een link naar www.hardlopenmettoli-blogspot.nl  Toli Schanssema maakte ook een fotoreportage.

LSV-Invictus voorzitter John Grotenboer gaf de startschoten en kon vlot na de binnenkomst de prijzen uitreiken  onder grote publieke belangstelling. De beide clubs kunnen weer terugzien op een geslaagde run in Appelscha.

SV Friesland is zondag bij de Burgumrun in Burgum, ook een schitterende loop die ieder jaar meer lopers trekt nu al 600 vooraanmeldingen, men verwacht er nog een paar hodert lopers bij te krijgen bij inschrijving op de dag zelf. SV Friesland zorgt voor het geluid, speaker, eindverzorging en propaganda.