Persconferentie 9 juli 2021

Evenementen Sportvereniging Friesland mogen doorgaan!

De evenementen die de sportvereniging Friesland organiseert in de periode van de aangescherpte maatregelen (tot en met 13 augustus) mogen op dezelfde voet doorgaan als wij zijn gestart vanaf 1 juli 2021. De aanscherpingen hebben geen gevolgen voor onze evenementen en er worden dan ook geen wijzigingen doorgevoerd.

Wel blijven er enkele regels gelden waar extra op gelet zal worden (we willen natuurlijk niet dat de vergunningen worden ingetrokken!):

• Houd 1,5 m afstand met personen van 18 jaar of ouder (uitzondering tijdens het hardlopen).
  • Schrijf je vooraf in zodat rijen kunnen worden voorkomen.
  • Vul online je gezondheidscheck in en print het document uit, een geprint exemplaar is sneller te controleren.
  • Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop.
  • Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.
  • Als je positief getest bent en/of een huisgenoot of een nauw contact bent van een bewezen COVID-19-patiënt blijf dan ook thuis.
  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen. Meld dit ook bij de organisatie!
  • Vermijd drukte. Als groep verzamelen is niet toegestaan met uitzondering van 1-2 minuten voor de start.
  • Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek sportlocatie.
  • Schud geen handen.
  • Volg altijd de aanwijzingen zoals looproutes en instructies van de organisatie.
  • Kom je met de auto, volg de aanwijzingen op van onze verkeersregelaars.
  • Bekertjes water worden onderweg niet aangegeven, deze kun je zelf van de tafels pakken.
  • Schrijf je vooraf in via de website zodat we rijen voorkomen bij de na-inschrijving.
  • Kom niet te vroeg naar de start, maar ook niet op de laatste nipper!
  • Ga nadat je bent gefinisht weer naar huis en blijf niet te lang hangen.