Deelnemersinformatie Halve marathon van Tzum

Beste deelnemer,

We mogen eindelijk weer! Leuk dat je deelneemt aan de Halve Marathon van Tzum op zaterdag 12 februari 2022! In dit bericht kun je alle informatie terugvinden die handig kan zijn voor het evenement.

Let op! Controleer je aankoop van het startbewijs. Wijzigen is eventueel mogelijk op de dag van het evenement.

Extra aangekondigde COVID-19 maatregelen
  • De 1.5 meter afstand is verplicht, tijdens de start en het hardlopen uitgezonderd.

• Omdat onze kleinschalige evenementen onder de amateursport (wedstrijden) vallen, is een QR-code voor deelname bij onze vereniging niet verplicht.

• Douches en kleedkamers zijn alleen te toegankelijk met een QR-Code. Let goed op als er wel kleedgelegenheid aanwezig is. Dit kun je verderop in dit bericht terugvinden.

Evenement informatie:
  • Datum evenement: Zaterdag 12 februari 2022

• Afhalen startnummers: Vanaf 09:30 uur (op achternaam)

• Starttijden en afstanden: 1 kilometer (10:45 uur), 5- 10 – 16 en 21 KM (11:00)

• Start en finishlocatie: Nieuwbuurtsterweg 1, 8804 RG Tzum

• Voor-inschrijving: € 5,00 euro (leden) en €6,00 (niet-leden)

• Na-inschrijving: € 6,00 euro (leden) en €7,00 (niet-leden)

• Categorie: Amateursport hardloopevenement voor leden en niet-leden.

• Eindverzorging: Aanwezig (vruchtendrank, bouillon, water en bananen)

• Verzorgingsposten: Aanwezig om de 5 KM

• Toiletten: Toiletwagen aanwezig

• Kleedgelegenheid: Niet aanwezig

• Douchegelegenheid: Niet aanwezig

• Medaille: Na afloop afhalen bij de eindverzorging

Routes:

Stappenplan evenement
  • Parkeer je auto of fiets op de aangegeven plaats.

• Meld je bij de aanhangwagen voor het ophalen van je startnummer (gesorteerd op achternaam).

• Je hebt de tijd om even kort in te lopen.

• Vanaf 10:45 uur zal er worden gestart per afstand.

• Ga zodra je binnenkomt kort even wat drinken bij de aanhangwagen en ga daarna naar huis.

Voorzorgsmaatregelen
  • Heb je klachten, ben je verkouden of heb je griep? Blijf thuis en laat je testen.

• Vermijd het spugen van speeksel en leegmaken van de neus op straat voor, tijdens én na het evenement.

• Houd met reizen naar het evenement rekening met de richtlijnen verkeer & vervoer van de Rijksoverheid.

• Kom zoveel mogelijk lopend of met de fiets naar het evenement en voor het reizen met openbaar vervoer houd je je aan de maatregelen van het RIVM.

• Kom je met de auto, volg de aanwijzingen van de verkeersregelaar.

• Wij schudden geen handen.

• Was vaak je handen bij één van onze desinfectie punten.

• We raden je aan vooraf aan te melden zodat we rijen kunnen voorkomen. Inschrijven aan de start is beperkt mogelijk.

• Bij de online aanmelding betaal je via iDeal, Creditcard, Apple Pay of Bancontact. Heb je geen iDeal? Laat een ander je inschrijving even doen.

• Kom niet te vroeg máár ook niet op de laatste nipper aan de start!

• Ga zodra je binnenkomt weer naar huis en blijf niet te lang hangen bij de finish.

• Er zijn verzorgingsposten onderweg, pak hier zelf je bekertje uit het rek. De bekertjes kunnen bij sommige posten worden aangegeven.

• Tijdens de lopen zal er worden gelopen met startnummers en je tijd wordt genoteerd voor publicatie op de website.