Wijnjewoude

Broodprijzen in Wijnjewoude

Onder ideale weersomstandigheden organiseerden de voetbalvereniging ODV samen met SV Friesland voor de 28e keer de ODV-loop vanaf het sportcomplex in Wijnjewoude. 35 vrijwilligers stonden klaar om een perfectie loop te organiseren.

Bij deze hogere temperaturen vroeg in het jaar is het even wennen voor de deelnemers en wordt er veel gedronken en zo nu en dan wat bekertjes water over het hoofd geleegd. Hier had de organisatie op ingespeeld met 4 keer verzorging onderweg en na de finish was er een gezellig hoekje ingeruimd waar men even plaats kon nemen op een krukje om sportdrank, water of bouillon tot zich te nemen.

Er was weer een prachtig parkoers uitgezet door het bosgebied rond Wijnjewoude waar veel vrijwilligers de lopers de weg wezen, ook stonden er bordjes maar ook hier wil men die wel eens verdraaien, vandaar een voorfietser en verkeersregelaars op de route.

113 lopers verschenen er aan de start, een paar minder dan vorig jaar, dit komt door de langere vakantieperiode. Volgend jaar organiseert ODV weer op de woensdag voor Pinkster.

De deelnemers die hier niet eerder liepen waren net als de anderen vol lof over het mooie parkoers, verzorging en finishgebied met verzorging en tijdwaarneming. Na afloop in Wijnjewoude geen medaille voor de deelnemers maar een heerlijk suikerbrood van bakker v.d.Molen, ook waren er veel prijzen in de vorm van broodmanden wat wel in de smaak viel bij de snelle mannen en vrouwen.

Gekeken werd naar het aantal deelnemers in afstand en leeftijdsklasse, en naar verhouding werden de prijzen verdeeld. Een eerlijke manier van verdelen die elders lang niet altijd wordt toegepast.  Voor de oudste deelnemer de 85 jarige Wybren Visser uit Harlingen was er een boeket bloemen.

Jan Kooistra bedankte de vrijwilligers van ODV voor hun inzet en de sponsoren voor hun financi?le steun. Samen met de voorzitter van ODV reikte hij de prijzen uit.