Visserijdagenloop Harlingen 28-08-2024

37e VISSERIJDAGENLOOP IN HARLINGEN GROOT SUCCES ONDANKS DE WARMTE VEEL DEELNAME.
Al 37 jaar maakt de Visserijdagenloop onderdeel uit van de Harlinger Visserijdagen. Op verschillende locaties is er gestart oa bij VV Zeerobben, atletiekbaan, Sporthal de Waddenhal en FC Harlingen op het Balkland en nu al enkele jaren op de nieuwe locatie van FC Harlingen vanaf het parkeerterrein, ideale en veilige plek en ruimte genoeg voor de start/finish plaats met verzorgingswagen , sponsorstand, jury en geluid van Christiaan Valk van Valk Event Productie.
De SV Friesland, wordt ieder jaar gastvrij ontvangen door de FC Harlingen, mogen gebruik maken van de kantine voor de inschrijving, startnummer uitreiking en secretariaatswerk en zorgen de dames Jeanet en Patricia dat de vrijwilligers niets te kort komen met koffie, drinken en na afloop wat snacks en een drankje.
Ze kregen na afloop van Anita twee grote tablets MERCI Chocola aangeboden.
Van te voren konden de lopers zich aanmelden via de site www.svfriesland.nl en voor de start ook nog in de kantine van FC Harlingen. Daar maakten nog deelnemers gebruik van die lang getwijfeld hadden om in te schrijven ivm de warmte. Ook bleven er lopers weg om die reden maar SV Friesland was best tevreden met al degene die wel aan de start stonden.
Anita en Jan v.d.Wal, onmisbare schakels in het vrijwilligersteam van SV Friesland, hadden dinsdags de routes gepijld, al vrijwilligers benadert, en de voorinschrijving geregeld en contact met de FC Harlingen. Heel fijn is het dan dat er zoveel deelnemers aan de start stonden en veel lof was er voor de organisatie. Anita kreeg ook MERCI chocola aangeboden, zelf had ze gezorgd voor dozen met FRISIA spekjes die na de finish werden aangeboden samen met de door JUMBO Kooistra Harlingen aangeboden flesjes bronwater en bananen. Natuurlijk was bij Jan de Cateringman warme bouillon, chocomelk, vruchtendrank en water te krijgen vanuit de verzorgingswagen die bij al de SV Frieslandloopevenementen staat.
Omdat het zo warm zou zijn hadden ze twee extra waterposten ingericht op de route, daar werd dan ook dankbaar gebruik van gemaakt, op de drukke punten stonden gecertificeerde verkeerregelaars om te zorgen dat de lopers veilig konden oversteken. Automobilisten moesten soms even wachten, sommigen vonden het wel een leuk gezicht die sportieve mensen te zien oversteken, andere reden liever door.
DE SV Friesland vrijwilligers droegen deze avond voor het eerst hun nieuwe kleding in mooi blauw aangeboden door hun clubsponsor RUNPOINT de verkeerregelaars trokken daar op hun plaats de voorgeschreven hesjes aan. De routes waren duidelijk aangegeven door Anita en Jan met krijtkalkpijlen op de weg, gelukkig kwam er geen regen die deze krijtkalk weer oplossen.
De lopers kwamen uit heel het Noorden zelfs van over de afsluitdijk die het geweldig vonden dat ze voor slechts € 6,00 konden deelnemen en met zo’n prima verzorging. Geen medaille als je die niet had besteld maar dat is het mooie je bent niet verplicht met herinnering in te schrijven, de meeste medailles verdwijnen in een la.
De 74 jarige Age Tichelaar, wie kent hem niet? 48 jaar stempelaar bij de Elfstedenfietstocht, mocht weer het startsein geven, met de microfoon in de hand telde hij af van tien tot nul en wenste iedereen veel succes. De tijdjury had een hele klus om al de nummers en tijden na de finish te noteren voor het maken van de volledige uitslagenlijst. Anke Peterson en Klaas Johan Osinga wonnen de Runpoint waardebon in de verloting. Deze loop was de 7e van de SV Friesland clubcompetitie.
Sponsor van de 37e Visserijdagenloop was Wally”s Restaurant BV die werd bedankt voor hun financiële steun, ook het Visserijdagen comité, de gemeente Harlingen, FC Harlingen, vrijwilligers en de JumboKooistra en Frisia en Janke van de Schaaf voor de fotoreportage. dank zij hun allen was dit een pracht geslaagd evenement.
Jan kooistra
UITSLAGEN 37e VISSERIJDAGENLOOP HARLINGEN ORGANISATIE SPORTVERENIGING FRIESLAND.
16.1 KM: 1e Johannes Huizinga Sweagerbosk & Vincent Houttuin Leeuwarden 1.01.31 3e Johannes v.d.Meer Nij Altoenae 1.07.57 4e Edward Hilgenga Harlingen 1.08.17 5e Rogier Rozendaal Leeuwarden 1.08.45
Vrouwen: 1e Judith v.d.Meer Dronrijp 1.12.31 2e Esther Vijgeboom St.-Annaparochie 1.23.48 3e Tineke Posthumus Midlum 1.31.13 4e Samieh Halies Leeuwarden 1.34.34 5e Rianne Elzinga Sneek 1.36.23
10 km:1e Jeffrey Nieuwenburg Harlingen 37.04 2e Tjeerd Roosen Leeuwarden 37.53 3e Jan Pieter Lunenburg Leeuwarden 39.07 4e Wardzen Zondervan Harlingen 40.31 5e Ramon van Althuis Leeuwarden 40.45
Vrouwen: 1e Miny Verheij Leeuwarden 48.09 2e Liesbeth Andreae Parrega 49.52 3e Hendrika v.d. Heide Arum 55.41 4e Anoeschka Vlieger Harlingen 56.32 5e Babette v. Palmhoven Harlingen 57.58
5 km: 1e Frank Hiemstra Menaam 17.40 2e Stefan Huisman Sneek 18.34 3e Bart Kamminga Earnewâld 19.21 4e Gerald Hoogeveen Bolsward 20.43 5e Henk van Rijn Genemuiden 20.58
Vrouwen: 1e Nynke Kramer Sneek 19.50 2e Brecht Plantinga Garyp 21.40 3e Suzanne Bosscher Delfzijl 24.00 4e Elise van Zalinge Dronryp 24.39 5e Liseth Breidenbach IJsselmuiden 25.58
SV Friesland verleend ook al 27 jaar medewerking aan de Berenloop Marathon op Terschelling die voor het eerst helemaal, ook de hele marathon, is uitverkocht.
Komende zaterdag de 31e augustus organiseren ze samen met de LSV Invictus de Roggebergloop in Appelscha met routes door het Drents Friese Wold waar ze de laatste vierweken dat deden vanaf Hoeve aan den Weg in Oude Willem.