Appelscha

RUNNINGCENTERCROSS APPELSCHA MET VEEL SNEEUW EN IJS

Zondag morgen sneeuwde het nog, maar LSV Invictus had het toch voor elkaar gekregen om een parkoers uit te zetten van 1.250 meter in de bossen van het Drents Friese Wold. Dicht bij het recreatiepark de Hulshof had Rienk Post een route gevonden waar het redelijk te belopen was. Zeker na de inzet van vrijwilligers die grote delen van de route eerst hebben aangeharkt. De paden waren wel wat smal maar liever dit dat geen cross. Na een hele vrijdag ijskappen en harken was het mogelijk de cross door te laten gaan.

Bij VV Stanfries was men welkom in de kantine. Hier was ook voldoende kleed- en doucheruimte beschikbaar gesteld. Er was toch al een tijd geen voetbal dus was dit mooi de gelegenheid om snert en gehaktballen te verkopen aan de deelnemers.

Op het parkoers hadden SV Friesland en LSV Invictus een plek ingericht met tenten, verzorging en koek en Zopietent. DJ Christiaan Valk zorgde voor de muziek en geluid en vader en zoon de Krijger speakerden en Gerjanna Brouwer reikte de prijzen uit.

De jury en de starter en de mannen van de uitslagverwerking konden in nauwe samenwerking met de vrijwilligers van LSV Invictus een prima cross organiseren en op tijd starten.

Vrouwen: 6250 met. 1. Marieke Falkman Groningen 23.45 2. Yvonne Kassenberg 26.56 3. Brenda de Jong Drachten 27.53 4.Aniek Steenhuisen Assen 27.58 5. Geke Venema Easterlittens 28.46

Brian Kamstra Assen won bij de Jongen Aspiranten. en Magriet Akkerman van Horror won bij de Meisjes Aspiranten.