Wijnjewoude

VEEL DEELNEMERS 30e ODV LOOP IN WIJNJEWOUDE

De 30e ODVloop trof het dit keer met het weer, zonnig en wat winderig maar prima om te gaan hardlopen. Na de 25e editie waren er plannen om te stoppen met het organiseren van deze loop, maar Eise Linstra vond een paar medehelpers die er wel mee door wilden gaan op voorwaarde dat bij de volgende loop meer dan 100 deelnemers aan de start zouden verschijnen.

Er wordt altijd al veel reclame gemaakt en de loop staat op de kalender van SV Friesland welke club ook nauw samenwerkt met ODV. Het is een mooie loop met een prachtig parkoers, die zeker 150 tot 200 lopers moet trekken. Veel lopers zijn in de veronderstelling dat de loop door het bos gaat en dus een crossloop is. Dat is zeker niet het geval het gehele parkoers is verhard en prima te lopen.

Dit keer 160 deelnemers waarvan de meesten 10 km liepen. Een 20 tal vrijwilligers helpen mee en maken het mogelijk deze loop elk jaar opnieuw te organiseren op de woensdag na hemelsvaart en voor de pinkster.

De start en finish is op het sporterrein waar SV Friesland voor het geluid zorgt en speaker
En de eindverzorging inricht. Na de finish is het daar beregezellig en worden de lopers verwend door Hennie en Josefien van de hardloopclub uit het Bildt.
Nico Veninga van administratiekantoor Mr.N.A.Veninga Drachten sponsorde weer de luxe broodpakketten voor de winnaars van elke afstand en Haust verzorgde de smakelijke herinnering voor iedere deelnemer. Nico en zijn vrouw Nina namen zelf ook deel aan deze loop. Ook de douchegelegenheid is in Wijnjewoude ook goed geregeld.

Dankzij de actieve jury kon zodra de laatste loper over de finish kwam de prijsuitreiking plaatsvinden in de gezellige kantine van ODV.
Jan Kooistra en Eise Linstra verzorgden deze uitreiking en konden veel mensen blij maken met een prijs. Voor velen was dit hun eerste en met glunderend gezicht ging men daarna huiswaarts.

Wiebren Visser de 87 jarige Harlinger kreeg een bosje bloemen uitgereikt omdat hij de oudste is, maar hardlopen doet hij niet meer. Achter zijn rollator loopt hij een eind maar hij mag er nog bijzijn en dat vind hij het fijne van deze vereniging.
De 80 jarige Berend Schreuder uit Zweeloo liep wel de ruim 6 km hard en heeft ook een boeket bloemen verdiend.

Harmen Jorritsma Joure won de 15.8 km in 1.00.20 voor Hans Versteeg Wolvega 1.01.32 3.Gerrit Duits Sneek 1.02.03 4.rené Jaarsma Drachten 1.02.22 5.Willem Koet Heerenveen 1.06.04
Vrouwen: Marian v.d.Hoek Boornbergum 1.22.47 2.Cora v.d.Haar Leeuwarden 1.24.18 3.Martine Oosterloo Beetsterzwaag 1.26.15