ODV Bosloop Wijnjewoude

RECORD AANTAL HARDLOPERS BIJ 31e ODV BOSLOOP IN WIJNJEWOUDE

Al 31 jaar organiseert de voetbal vereniging ODV in Wijnjewoude een prestatieloop. In de beginjaren in de winterstop van het voetbal, maar later werd er geschoven met de datum. Al vele jaren wordt deze Bosloop in mei georganiseerd. Dit jaar zou men op verzoek van SV Friesland naar een zaterdag gaan in juni, maar toen men er achter kwam dat het dan Pinksterzaterdag is heeft men daar van af gezien in verband met het grote Pinksterfeest wat dan in Wijnjewoude plaatsvindt.

Hier enkele foto’s (picasa)

Woensdag de 25e leek een gunstige datum en dat bleek ook zo te zijn. Het was prachtig weer om te gaan hardlopen en een aantrekkelijke route plus verzorging onderweg en na de finish.

SV Friesland die al weer 14 jaar met ODV samenwerkt, verzorgde het geluid, eindverzorging en speakeren. Bij de finish helpen de ODV-schrijfsters met het bijhouden van de eindtijden en startnummers opschrijven. Ook nu waren er 18 broodpakketten beschikbaar voor de snelsten op elke afstand beschikbaar gestel door Nico Veninga Fiscale en administratieve dienstverlening uit Drachten. Nico kreeg de eer om het startschot te lossen en liep zelf ook de 10 km loop mee.

214 deelnemers schreven zich in voor 5 – 10 of 16 km de loopgroepen uit Opeinde, Drachten en Heerenveen waren aanwezig om deel te nemen. Dit was hun trainingsavond en wat is er leuker dan nu een keer deel te nemen aan een loopje in de buurt, met z’n allen en begeleiding van de trainer die zelf ook meeliep. Het was dan ook een gezellige ontspannen sfeer in de kantine en buiten op het sportveld.

Om precies half acht schoot Nico Veninga de grote groep weg, een pracht gezicht, voorzitter Eize Linstra stond te genieten, immers hij had er voor gezorgd dat men na de 25e keer door ging met de loop ondanks dat er niet meer dan honderd lopers kwamen. Nu stond het dubbele aantal aan de start.

De vrouwen die de nummers en tijden moesten noteren hadden het goed voor mekaar. Achter de tafel, lekker in de zon. Alle deelnemers stonden uiteindelijk netjes op papier zodat na afloop een complete uitslagenlijst op internet kon worden gezet. Meer dan 600 mensen bekijken dagelijks de site van sv friesland. Met pieken bij de duizend bij de Berenloop en Oerpolderloop etc.

Nadat iedereen de finishlijn was gepasseerd ging voorzitter Eize Linstra samen met Jan Kooistra de prijzen uitreiken in de kantine. Deze zat helemaal vol en er klonk applaus voor de vrijwilligers, sponsor en de prijswinnaars.

Het bestuur en organisatoren van ODV en SV Friesland kunnen terugzien op weer een geslaagde loop.

De uitslagen:

16.1 km (10EM) 1.Riekele Kobes Oudehaske 56.40 2.Willem de Boer Exmorra 58.36 3.René Jaarsma Drachten 1.01.22 4.Sieds Wiersma Drachten 1.02.18 5.Harmen Jorritsma Joure 1.02.34

Vrouwen; 1.Marian v.d.Hoek Boornbergum 1.22.32 2.Hetty Vossen Boornbergum 1.27.25 3.Annie Sibma Sneek 33.58 4.Minke Oord Joure 1.36.02

10 km. 1.Ate Bijlsma Garyp 36.30 2.Jan de Vries Drachten 36.39   3.Harie Pot Bakkeveen 36.59   4.Eelco Hoogeveen Blija 37.30 5.Pieter Talsma Warten 37.32

Vrouwen; 1.Liesbeth Steenbergen Sneek 43.23   2.Rona Aal Drachten 46.30 3.Tracy v.d.Ploeg Damwoude 46.32   4.Janny Hofman Ureterp 48.47 5.Afien Toering Earnewâld 49.06

5.7 km: 1.Jappie Doller Waskemeer 23.51 2.Bob v.d.Weg Ouwsterhaule 24.15 3.Harold Brouwer Heerenveen 24.56 4.Gearard Posthumus Heerenveen 25.10   5.Ronald Molog Echtenerbrug 28.33

Vrouwen: 1.Sietske v.d.Wal Eastermar 33.26 2.Evelien Mandemaker Nieuwehorne 33.57 3.Inge Helder De Knipe 34.11 4.Anouk de Vries Franeker 35.21 5.Lies ter Beek Beetsterzwaag 36.02