Kleine Wielenloop 2017

KOOSJELMER DE VRIES SNELSTE IN KLEINE WIELENLOOP LEEUWARDEN.

239 deelnemers gingen zondagmorgen van start voor de 39e Kleine Wielenloop.

Prima hardloopweer en het parkoers door Cammingaburen en Groene Stergebied lag er prima bij. Genieten was het was dan ook de opmerking van vele lopers. Deze kwamen uit al de drie Noordelijke provincies.

De SV Friesland was ook tevreden met dit aantal lopers, het is voorjaarsvakantie en ook zijn er nog veel zieken. De start was altijd op zaterdag maar parkeerproblemen deed de SV Friesland uitwijken naar de zondag. Leovardia is een zaterdagclub dus zondags kreeg SV Friesland de beschikking over de gehele accommodatie en parkeerterrein.

Omdat het parkeerterrein op de schop gaat en een deel was afgesloten werd de start en finish verplaatst naar de ingang van het sportcomplex ook de verzorgingswagen en tenten verhuisden daarheen.

Nu moest er gestart worden op een smaller wegje, Duco Zijlstra de organisator van deze loop had een duidelijke uitleg gegeven bij de start, jammer dat veel lopers niet luisteren en het druk hadden met gesprekken met de collega lopers. Fout lopen hoefde niet maar het bleef opletten, Duco had de route zaterdags uitgezet maar een flinke regenbui had zijn pijlen was wazig gemaakt en moest hij hier en daar weer opnieuw kalken.

Ook nu werden de uitslagen handmatig door Astrid Zijlstra en Wijtse Breidenbach en hadden al de 239 nummers en tijden op papier zodat de uitslag op de site www.svfriesland.nl komt te staan.

Natuurlijk was de SV Friesland fotografe Janke v.d. Schaaf weer aanwezig om mooie fotoreportage te maken, Ook Christiaan Valk stond onderweg en Sietske v.d.Bij stond bij Jan de Boer in de verzorging en kon ook nog wat foto’s maken.

Heel jammer dat Jan de Boer wat ongelukkig zijn autoklep dicht deed en niet had gezien dat een gamel wat uitstak en zo zijn hele achterruit versplinterde. Ondanks dat stond hij wel samen met Sietske op post.

Na de loop bedankten  de organisatoren de EHBO voor hun hulp en Leovardia voor de gastvrijheid en de lekkere snert.

De volgende loop is zondag de 26 e februari in It Heidenskip met de Oerpolderloop.

Vrouwen: 1e Judith v.d.Meer Dronrijp 1.11.49 2e Lieneke de Jong Grou 1.20.38 3e Hester Henstra Leeuwarden 1.21.30 4e Femke Boersma Lemmer 1.22.28 5e Jolanda Muizer Leeuwarden 1.24.33

9.5 KM: 1e Pieter Prins Burgum 36.24  2e Richard Aalders Nietap 36.40  3e Paul Miedema Berlikum 36.46 4e Stefan v.d.Wal Drachten 38.46 5e Theo Borawitz Leeuwarden 39.51

Vrouwen: 1e Mariska Verwei Leeuwarden 50.41 2e Jelma Wassenaar Berlikum 50.53  3e Fokje Boers Leeuwarden 51.38 4e Petra Pol Leeuwarden 52.16 5e Ingrid v.d.Veen Leeuwarden 52.16

7 KM: 1e Allard Sym Sprenger Harlingen 24.09 2e Thijs Veenstra Aduard 24.38  3e KlaasWillem Zwaagstra Ylst 25.59