21-08-2022 EE run Stiens

ROUTEPIJLERS VERGISTEN ZICH BIJ HET UITZETTEN VEEL LOPERS LIEPEN FOUT DOOR HUN SCHULD.

De Sportvereniging organiseert heel veel loopjes en krijgen altijd waardering voor organiseren en goede service. Mooie routes, goed aangegeven met vaak gekleurde krijtkalkpijlen, genoeg verzorging onderweg en na de finish bouillon, vruchtendrank en fruit. En dat voor 6 euro.
Maar zondag 21 augustus ging het mis bij de EE-Loop in Stiens, de meesteruitzetter was weggeroepen voor een belangrijke taak voor zijn werk en kon zoals zijn bedoeling was zaterdag de routes niet pijlen en moesten die niet bekenden van de streek de route pijlen. Ze beschikten niet over de provisionele apparatuur en moesten het doen met uitgeprinte routes.
Herman Hoekstra en Jan Kooistra zijn 4 uur bezig geweest en dachten dat ze het goed hadden gedaan, Sjouke Touber gevraagd de 5 km uit te zetten en die ging op de fiets die route uitzetten en daar markeerde niets aan. Maar door die van beide mannen Herman en Jan wel., ze hadden bij de kinderboerderderij een pijl rechtdoor gezet maar dat moest daar linksaf te zijn voor de 10 km. Nu kwam men niet goed uit in de plaats om naar de finish te lopen gingen ze nu via de Grienewei weer terug naar de kinderboerderij waar geen pijlen stonden, gelukkig vonden zij de finish wel weer maar Neeltje Smidt de verkeerregelaar zag ze uit alle delen van het dorp langs haar komen terwijl iedereen van rechts moest komen. De meeste hadden begrip en vonden het jammer voor hun en de organisatie dat het niet goed ging anderen waren boos. De organisatie bood hen excuus aan.
90 deelnemers stonden er aan de start, dat was prima, de meesten kozen voor de 5 en 10 km de rest voor de 16 en 21 km langs de EE. De uitslagen is een ratjetoe omdat men verschillende kilometers liep. Running Pieter liep 19.4 km en kreeg ook een prijs in de verloting en werd tweede.
Foto’s Femke en Bregtsje Bijma: