10 em van st.-anna

HARDLOPERS  VAN DE 10 ENGELSE MIJLENLOOP IN  ST.-ANNA TROFFEN  PRIMA LOOPWEER

De Sportvereniging Friesland organiseerde zaterdag 23 september in het feestelijk  St.-Anna onder prima weersomstandigheden de 10 engelse mijlenloop.

De AH Wassenaar St.-Anna/Stiens hadden een groot feestprogramma opgezet met drie dagen een volle feesttent in het centrum van het dorp.St.-Anna bestaat 100 en Stiens 35 jaar. Ook de hardlopers werden getrakteerd op bananen na de finish en ook kregen ze wat mee voor onderweg mee naar huis.

SV Friesland organiseerde de loop vorig jaar in April omdat op deze zaterdag in september ze een grote bijdrage leverden in de organisatie van de opening van de Centrale as van Nijegea naar Dokkum.  Nu is men bezig met de opning van het viaduct N31 bij Harlingen op 7 oktober. En op 1 oktober bij de Joustermerkeloop die dit jaar over het knooppunt Joure gaat wat ook een grote verandering ondergaat. Unieke lopen dus waar je van te voren moet inschrijven.

De hardloopkalender is vol en er is genoeg keuze, zo liepen donderdag een honderdtal lopers in de ronde van Franeker en gaan er veel Friezen naar de Halve van Texel die vanaf de veerboot start en ook zijn er die in Berlijn de marathon lopen. Verder was er een trail en lopen in de andere provincies dus lopers uit die provincies blijven in eigen omgeving lopen.

SV Friesland moet 100 lopers aan de start hebben om de loop te kunnen financieren ze werken niet met sponsoren en subsidies  en die waren er ook weer in St.-Anna  110 stonden er aan de start bij sporthal De Bilddtse Slag waar ook kleed/doucheruimte was en in het gezellige sportcafé van Jelger was de inschrijving.  Omdat er ook een volleybaltoernooi was waren de parkeerterreinen vol en parkeerde men op plaatsen waar het anders niet mag maar het is feest en moet dat kunnen.

Jan v.d.Hoek had het parkoer gepijld nu met kalk wat oplost na wat buien en omdat die er niet zouden komen had hij dit vrijdag al gedaan. Maar buien kwamen er wel dus zaterdagmorgen opnieuw op pad, het was even opletten maar wie dat deed hoefde niet fout te lopen.

Onderweg drie verzorgingsposten en dat was geen overbodige luxe het werd al weer warm met het zonnetje er bij. Het White Verkeersregelaarsteam regelde de oversteken en de andere vrijwilligers noteerden de tijden, schreven in, maakten een deelnemerslijst, EHBO en verzorgden onderweg. Bij de finish verzorgde Christiaan Valk het geluid en maakte ook foto’s onderweg. Jan Kooistra deelde wat prijsjes uit aan de snelste en langzaamste lopers.  Ook was er bouillon, thee, vruchtendrank, sinaasappels en AH bananen.

Al met al een geslaagde loop in St.-Anna  zie uitslagen, verslag, foto links www.svfriesland.nl   https://photos.google.com/share/AF1QipPHaRqvwKrXw-uaDLy8oi_elnuTm2Mn212Ly039h6uqtmsFaQodforSkaqFDH5C_Q?key=Vm1ZQnhHZWNud1dBMk1peDYtR3RrSXpVSUdTaHBB  Fotoreportage Sietske v.d.Bij Jirnsum.

Uitslagen: 16.1 KM: 1e Sieds Wiersma Drachten 1.09.04 2e Marcel Hoekstra Harlingen 1.10.35 3e Jasper Keizer St.-Anna 1.10.40  4e Daan v.d.Geest Stiens 1.11.12  5e Catrinus Vroom Hijum 1.13.17 Vrouwen: 1e Karin Danhof Jirnsum 1.37.55  2e Cindy de Jager St.-Anna en Nellie Dijkstra St.-Anna 1.40.38  4e  Willy de Jong Leeuwarden 1.43.13  5e Anke Peterson Leeuwarden en Mattie de Boer Appelscha  1.43.51

11 KM: 1e Paul Miedema Berltsum 43.13  2e Herman Regnerus Groningen 44.06  3e Teatse Tichelaar Harlingen 47.38  4e Simon Regnerus Marrum 49.27 Vrouwen: 1e Sarina Jannes Leeuwarden 1.03.43 2e  Leonie Terpstra Hallum 1.05.27  3e Anneke Regnerus Marrum en Marianne Haijma Berltsum 1.07.22  5e Minke Oord Joure 1.08.22

5.9 KM: 1e Kim Dekker St.-Anna 29.20  2e Edwin Bruinsma Leeuwarden 30.51  3e Dikkie v.d.Werf Bolsward 30.59  4e Jaap Jager Leeuwarden 34.05  5e Henk Postma Deinum 36.20

Volledige uitslagen www.svfriesland.nl