Triathlon 2012

Zaterdag 30 juni 6e editie ROC Friese Poort Triathlon Friesland in Stiens

Als triatloncommissie van SV Friesland zijn we er wederom trots op dat we dit jaar de triatlon in Stiens voor alweer de 6e keer  mogen organiseren.
De vorige vijf edities waren weer bijzonder succesvol met een steeds groter deelnameveld; zowel bij de jeugd als de senioren. Ook steeds meer “local hero’s” wagen zich aan deze prachtige triatlonsport.

Met elkaar hopen we voor 2012 weer een prachtig evenement neer te zetten voor jong en oud. Het concept van de wedstrijd is gelijk aan vorig jaar, inclusief de jeugdwedstrijden. De starttijden zullen  wel  worden aangepast om een zo veilig en overzichtelijk mogelijke wedstrijd te kunnen organiseren. De jeugd begint dit jaar om 10.00 uur; dit om een rustiger wedstrijd verloop te krijgen bij deze steeds in deelnemers toenemende groep.

Ook  dit  jaar is  aan de wedstrijd  van de kwart-triatlon weer het Noord-Nederlands Kampioenschap verbonden

Via de website kan nu al worden ingeschreven .In afwijking van vorige jaren wordt voor de senioren en teams alleen met voorinschrijving gewerkt. Op de wedstrijddag kan niet meer worden ingeschreven .Wees er tijdig bij want de grootte van het parc fermee en het parcours kan de organisatie nopen bij een maximaal aantal deelnemers een limiet in te stellen.

Om het sportevenement op dit niveau te willen blijven organiseren,, waarbij we naar een nog hoger niveau streven,  zullen we weer een beroep doen op de vrijwilligers en hebben de steun van de sponsors maar ook nieuwe sponsors nodig. Er is hiervoor een prachtig sponsordocument gemaakt. Kent u nog een sponsor die geïnteresseerd is in dit evenement, geef dit dan even door aan de organisatie. Zie voor adressen de website.

Kortom het belooft weer een prachtig evenement te worden op zaterdag 30 juni a.s in Stiens.

De triatlon van Stiens doet ook mee aan Quasar Apex Triathlon Series 2012 (sprint én Kwart/OD)