Glazenstadloop 2011

Glazenstadloop zaterdag 10 september 2011

Het aanhoudende succes van de Glazenstadloop sinds september 2005 motiveert SV Friesland en de glastuinders in Berlikum om deze 10 Engelse Mijlen wegwedstrijd prominent op de loopkalender van Noord Nederland te zetten. We verwachten zoals gewoonlijk mooi zonnig weer, ruim 300 deelnemers, veel jeugd en bijna alle Friese topatleten aan de start.

Parcours

Er is een ronde uitgezet tussen de kassen door van 4 km. De te lopen afstanden zijn 4 – 8 en 16,1 km. Elke kilometer wordt aangegeven. Het is een snel parkoers (geheel geasfalteerd) en wordt verkeersvrij gemaakt.

Prijzen en herinneringen

Om het erg aantrekkelijk te maken zijn sponsoren gezocht voor een leuk prijzenpakket voor de winnaars.

•   1,5 en 4 km: De Jeugdkampioenen krijgen een fraaie bokaal (klik hier voor meer info over de jeugdloop 2011)
  •   8 km: Fraaie prijzen voor de eerste drie mannen en vrouwen
  • 16 km: Fraaie prijzen voor de eerste drie in alle leeftijdscategorieen

Voor de parcoursrecords op de 16,1 km is € 100,00 te verdienen:

• Mannen: Erik Negerman 52.29 (2009)
  • Vrouwen: Mariska Kramer 1:00:48 (2007)

Alle deelnemers krijgen een gezond pakket als herinnering aan deze loop.

Berlikum was vroeger een stad met stadsrechten, vandaar de naam Glazenstadloop. De tuinders zijn enthousiast dat zo’n loopevenement in hun gebied wordt georganiseerd. Cornelissen, één van de tuinders, heeft zijn kantine en terrein beschikbaar gesteld voor de inschrijving en het start- en finishgebied.  Er is volop ruimte voor parkeren van auto’s en bij slecht weer kan gebruik gemaakt worden van de grote schuurruimte die het bedrijf heeft.

Zaterdag 10 september 2011

Afstanden
1,5 km Jeugdwedstrijd tot 13 jaar
 4 km Jeugdwedstrijd / Prestatieloop
 8 km  Wedstrijd / Prestatieloop
16 km Wedstrijd / Prestatieloop

Startplaats

Kassengebied Berlikum / Beetgum

Voorinschrijving via www.inschrijven.nl

Voorinschrijven is mogelijk t/m 5 september 2011
De na-inschrijving is in de kantine van glastuinder Cornelisse vanaf 13:30. Wordt plaatselijk aangegeven met borden.

EHBO

Aanwezig op het parcours

Klik hier voor het affiche 2011

Starttijd
Alle afstanden 15:00 uur
(Jeugdloop 14:30 uur)

Inschrijfgeld
SV Frieslandleden    €  5,00
Niet-leden                €  6,00
Jeugd                       €  2,50

Tijdregistratie

Marathonklokken bij doorkomst finish
Uitslagen hier bij SV Friesland Online

Verzorging
bij doorkomst (water en sponzen) en bij de finish thee, bouillon, sportdrank, water en fruit.

Onder de naam Waddenglas wordt een nieuw glastuinbouwgebied ontwikkeld in de provincie Fryslân. Zie voor meer informatie op www.waddenglas.nl