Erespelden Atletiekunie

1 april 1980 – 1 april 2020
Al 40 jaar Sportvereniging Friesland. Een geweldig mooi jubileum. Maar door de Corona-crisis kunnen we dit helaas nu nog niet met iedereen vieren. Toch vonden wij dat hier vandaag wat aandacht aan moest worden besteed, want dit kunnen we natuurlijk niet zo voorbij laten gaan!
Met Jan Kooistra en Jozefien afgesproken dat ze vandaag om 15.30 uur aanwezig zouden zijn bij de penningmeester thuis om een gebakje te eten. Christiaan Valk had een speciale taart laten maken met het jubileumlogo van de club en een foto van Jan en Jozefien op de zijkant.
Om 16.00 uur werden ze voor de televisie gezet, want ze zouden via een videochat door iemand toegesproken worden. De verrassing was natuurlijk groot dat ineens de voorzitter van de Atletiekunie, Eric van der Burg, live in beeld kwam. Hij bood Jan en Jozefien de Erepenning van de Atletiekunie aan inclusief de bijbehorende oorkondes. Deze waren eerder deze week al bezorgd, dus dochter Bonnie Valk kon de speldjes gelijk opspelden. Vanuit het bestuur was er verder nog een bloemetje geregeld en ook later op de middag werd er nog een bloemetje bezorgd van de Atletiekunie. Toen nog een interview met de Leeuwarder Courant en het Friesch Dagblad en de dag was weer prima geslaagd! Er volgen na morgen nog meer foto’s, maar we moeten even afwachten welke door de pers geplaatst worden.