Aankondiging OliebollenRun 2021

????????????? ?????????? ???????? (????????) ????????? ?????????????? ????????????? ??? ?? ??????????????? ?????????

Ieder jaar organiseert de sportvereniging Friesland een kleinschalige oudejaarsloop in het Leeuwarderbos te Leeuwarden voor voornamelijk leden en de laatste jaren ook voor niet-leden. De aantallen die er naartoe komen werd met het jaar groter en groter waardoor er dit jaar voor gekozen is het oorspronkelijke plan om te gooien.

Op vrijdag 31 december 2021 organiseert de Sportvereniging Friesland in samenwerking met Valk Event Productions (éénmalig) de OliebollenRun in de Groene Ster te Leeuwarden met afstanden over 5 – 10 en 16 kilometer. Aan het evenement kunnen maximaal 300 deelnemers meedoen om aan de eisen van de gemeente Leeuwarden te voldoen.

Voor het inschrijfgeld van €9,50 euro (exclusief transactiekosten) krijgt iedere deelnemer een medaille, een heerlijke oliebol en een beker warme chocolademelk en de standaard SV Friesland eindverzorging. Leden van SV Friesland krijgen €1,50 euro korting

Om het evenement op een zo veilig mogelijke manier te organiseren is er geen kleedgelegenheid en zijn er geen douches aanwezig, de deelnemers worden gevraagd in sportkleding naar het evenement toe te komen en na afloop niet te lang te blijven hangen.

Alle deelnemers kunnen tussen 10:00 en 11:50 uur de startpakketten ophalen op het terrein van de kiosk in de Groene Ster te Leeuwarden (per afstand – op achternaam). De start van de 5 kilometer is om 12:00 uur en de 10 en 16 kilometer om 12:05 uur.

Bij de start en finish staan marathonklokken waarop iedere deelnemer de tijd kan aflezen en worden de tijden handmatig genoteerd.

Alle deelnemers kunnen parkeren op het parkeerterrein in de Groene Ster ter hoogte van Oer de Bril 5, 8926 XK te Leeuwarden. Bij iedere parkeerplaats staan verkeersregelaars zodat bij een vol terrein de deelnemers worden doorverwezen naar de volgende parkeerplaats.

Ook wij hebben helaas nog steeds te maken met de verschillende coronamaatregelen. In samenwerking met de gemeente Leeuwarden zijn wij tot een (wat ons betreft) een prima oplossing gekomen om de OliebollenRun op een zo normaal mogelijke manier te organiseren.

✎ Blijf bij klachten thuis!
Heb je corona gerelateerde klachten op de dag van het evenement of de dagen ervoor? Blijf thuis, laat je testen en vermijd contact met anderen.

✎ 1.5 meter weer verplicht
Per 24 november 2021 is de 1.5 meter afstand weer verplicht. Wij vragen iedereen zich hier aan te houden. Wij begrijpen dat het in het start en finishgebied niet overal haalbaar zal zijn. Hier geldt dan ook een beperkte uitzondering. Geef elkaar de ruimte en houd rekening met elkaar.

✎ Géén publiek welkom bij start en finish
Er is in verband met de aanvullende maatregelen om de besmettingen omlaag te brengen geen publiek welkom in het start en finishgebied van de OliebollenRun. Publiek mag langs de route staan op 1.5 meter afstand.

✎ Géén QR-Code voor deelnemers
Deelnemers en medewerkers van de OliebollenRun zijn vrijgesteld van het coronatoegangsbewijs (sportwedstrijd in de buitenlucht)

✎ Klachten tijdens of na het evenement?
Heb je corona gerelateerde klachten tijdens of na het deelnemen aan de OliebollenRun? Ga naar huis of blijf thuis, meld het direct bij de organisatie via 058-2300115 (keuze 1) en laat je testen! Vermijd contact met anderen.

Uitslagen, verslagen en foto’s zijn na de loop terug te vinden op: https://oliebollenrun.nl/