Welkom op de website van

Ledenvergadering 15-3-2024

Verslagen

Halve marathon van Tzum 27-01-2024

Nog geen lid van de grootste loopfamilie van Noord-Nederland?

Op 1 april 1980 is het allemaal begonnen...

Jan en Jozefien Kooistra uit Sint Jacobiparochie richtten samen met hun snelwandelvrienden Jilt Postma en Jan Cijs de Sportvereniging Friesland op. De actieve carriëres in de wegatletiek van deze heren waren ten einde, maar hun enthousiasme voor de loopsport bleek ontembaar.

SV Friesland heeft inmiddels meer dan 700 leden en is daarmee de grootste loopvereniging in Noord Nederland. Het doel van onze vereniging is de promotie van de wegatletiek en de loopsport in Fryslân in het bijzonder. Sinds 1 mei 1984 is SV Friesland aangesloten bij de Atletiekunie.

Jan en Jozefien Kooistra

Vrijwilligers

Zonder vrijwilligers geen evenementen

De sportvereniging Friesland organiseert meer dan 50 loopevenementen per jaar. Om de evenementen zo soepel mogelijk te laten verlopen is er een vrijwilligerscommissie ingesteld. Tijdens de evenementen is er veel behoefte aan vrijwilligers die bijvoorbeeld kunnen worden ingezet voor de verzorging, verkeerspunten en de op- en afbouw.

1Bestemming
2Vraag en/of opmerking