Stiens, Dinsdag 16 november 2021

Na een aantal tegenslagen in de afgelopen 2 jaar door corona waardoor verschillende evenementen niet door konden en mochten gaan, gaat het nu dan toch echt weer gebeuren! De 4e Pepernotenrun zal plaatsvinden op zondag 28 november 2021 vanaf sportpark Bloemketerp te Franeker met hardloopafstanden over 1 – 5 – 10 – 16 en 21 kilometer en wandelafstanden over 5 en 10 kilometer.

Wij bedanken de gemeente Waadhoeke enorm voor de inzet en fijne samenwerking waardoor het evenement wel door kan gaan binnen de huidige regels!

Op zondag 28 november 2021 is er een groot hardloop- en wandelfeest in Franeker met afstanden over 1 – 5 – 10 – 16 en 21 kilometer. De wandelafstanden zijn 5 en 10 kilometer. Inschrijven voor de verschillende afstanden kan via www.pepernotenrun.nl voor organisatiekosten vanaf €7,50 euro.

Het startpakket | Het startpakket kan (op achternaam – verdeeld over 5 rijen) worden afgehaald op het evenemententerrein van de Pepernotenrun (Sportpark Bloemketerp)

Na-inschrijving | De na-inschrijving is bij de aanhangwagen van SV Friesland vanaf 09:30 uur voor €12,50 euro (indien niet vooraf volgeboekt). Je hoeft hier geen briefjes in te vullen, de gegevens worden direct ingevuld in het systeem.

Tijdwaarneming en verzorging | Bij de start en finish staan marathonklokken waarvan je de gelopen tijd kunt aflezen en staat de welbekende verzorgingswagen van SV Friesland met bouillon, thee, water, vruchtendrank en banaan + sinaasappel.

Prijzen | Er worden prijzen beschikbaar gesteld voor de snelste drie lopers op iedere hardloop-afstand. Voor alle lopers is er een herinnering. De prijzen worden direct uitgereikt zodra de eerste 3 lopers van een gelopen hardloopafstand binnen zijn bij de start en finish.

Horecatent | Vanwege de geldende coronamaatregelen (groepsvorming – langer blijven hangen van deelnemers) hebben wij er als organisatie in overleg met de gemeente en Albert Heijn Franeker ervoor gekozen geen grote horecatent te plaatsen en is er dit jaar geen chocolademelk en snert aanwezig. Dit hopen wij in 2022 weer aan het evenement toe te kunnen voegen.

Starttijd | De starttijd voor de wandelaars is vanaf 10:30 uur en voor de hardlopers vanaf 12:00 uur. Kijk voor het volledige programma op www.pepernotenrun.nl.

Parkeren | Deelnemers kunnen parkeren op het parkeerterrein van Albert Heijn (Leeuwarderweg 8A, 8801 BV Franeker), De Trije (Jan Rodenhuisplein 3, 8801 ET Franeker), Hertog van Saxenlaan, Franeker en in de woonwijk tegenover sportpark Bloemketerp. Volg hier te allen tijde de aanwijzingen op van de verkeersregelaars. De verkeersregelaars geven aan als een parkeerterrein vol is – dit wordt ook vermeld op onze facebookpagina ‘Pepernotenrun Franeker’.

Waardevolle spullen | Waardevolle spullen kun je afgeven bij de inschrijving voorzien van een sticker met daarop je startnummer. Op vertoon van je startnummer kun je na afloop de waardevolle spullen weer afhalen.

Uitslagen, verslagen en foto's zijn na de loop terug te vinden op: www.pepernotenrun.nl

Schrijf je direct in voor dit evenement
Bekijk de veelgestelde vragen
Basis maatregelen Pepernotenrun 2021
  • Klachten? Blijf thuis en laat u direct testen;
  • 1,5 meter is een veilige afstand, tijdens hardlopen uitgezonderd;
  • Was vaak uw handen;
  • Hoest en nies in uw elleboog;
  • Schud geen handen;
  • Zorg voor voldoende frisse lucht
Coronamaatregelen Pepernotenrun 2021
  • Helaas is de editie in 2020 niet doorgegaan, alle deelnemers die hadden ingeschreven zijn automatisch overgezet naar de editie van zondag 28 november 2021.
  • Er mag géén publiek aanwezig zijn in het start en finishgebied, langs de route is dit wel toegestaan in verband met openbaar terrein.
  • Er is géén QR-Code nodig om deel te nemen aan de Pepernotenrun 2021
  • Er staat een toiletwagen op het terrein in het start en finishgebied, hiervoor is géén QR-Code nodig.
  • Zwembad Bloemketerp is geopend, hier kun je ook gebruik maken van de douches en kleedkamers. Let op! Voor het betreden van dit gebouw dien je in het bezit te zijn van een geldige QR-Code!
  • Bekertjes water worden niet aangegeven, deze dien je zelf van de tafel te pakken bij de verzorgingsposten.
  • Kom niet op te laatste nipper naar de start, dit zorgt voor rijen bij het afhalen van je startbewijs. Afhalen is mogelijk tussen 09:30 en 11:50 uur.
  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen. Meld dit ook bij de organisatie!
Vrijwilligers gezocht

Over een aantal weken is het al zover, de 4e editie van de Pepernotenrun in de mooie omgeving van Franeker. Je kunt je voorstellen dat zo’n evenement heel wat voorbereidingen en uren kost van de organisatie. Tijdens het evenement kunnen we echter niet zonder de hulp van jullie.

Vandaar deze oproep naar jullie toe. Is er een mogelijkheid dat jullie ons kunnen ondersteunen op één van onderstaande momenten, dan horen we dit uiteraard graag!

Wat vragen wij van jou?

• Je bent als vrijwilliger op 28 november 2021 minimaal 12 jaar oud.
  • Je beheerst de Nederlandse óf de Engelse taal.
  • We vragen van alle vrijwilligers veel enthousiasme, inzet, gastvrijheid en passie voor het evenement. We gaan er dan met z’n allen een geweldige tijd van maken.

Wat krijg je van ons?

• Je krijgt heel de dag goed te eten en te drinken tijdens het evenement.
  • We zorgen voor goede informatievoorziening, onder andere via de vrijwilligersnieuwsbrief.
  • Heel veel plezier tijdens ons fantastische evenement.
Geef je hier direct op als vrijwilliger van de Pepernotenrun
Uitschrijven voor deze nieuwsbrief? Klik hier    |    Bekijk online