Trainingen

Sportvereniging Friesland heeft ongeveer 550 leden waarvan 85% niet gebruik maakt van de trainingsmogelijkheden van SV Friesland. Deze groep traint voor zichzelf of is aangesloten bij een loopgroep in de nabije omgeving. Op internet en in diverse boeken kan men zelf loopschema’s vinden om te trainen voor een bepaald doel. Wat hierbij mist is de persoonlijke aandacht en de begeleiding van een gediplomeerde trainer loopgroepen.

Redenen om niet gebruik te maken van de trainingsmogelijkheden van SV Friesland zijn:

• de trainingstijden komen niet goed uit
  • afstand naar de baan is te lang
  • niet in groepsverband willen trainen
  • het wekelijkse trimloopje is voldoende

Toch zijn er bijna 100 leden die graag trainen onder leiding van een gediplomeerde trainer op de atletiekbaan in Leeuwarden.

• Maandagavond 18:00 – 19:30 uur: wedstrijdlopers / gevorderde lopers
    Trainer: Riekele Kobes, 0622627004
  • Maandagavond 19:30 – 20:30 uur: recreatielopers / licht gevorderde lopers
    Trainer: Ed Velderman
  • Woensdagavond 19:00 – 20:15 uur: beginners tot wedstrijdlopers
    Trainer: Herman Hoekstra, 06-20993564
  • Van 1 oktober tot 1 april.  Training in de Prinsentuin van 18.00 – 19.30 uur onder leiding van Sjouke Touber, tel. 058-2572827. Aanmelden in de Prinsentuin. Baankaart verplicht, drie trainingen gratis daarna aanmelden bij info@svfriesland.nl en aanmeldformulier invullen.

Alle trainingen vinden plaats op de atletiekbaan Nijlân in Leeuwarden. Wie interesse heeft in hardlopen, mag de eerste drie trainingen proefdraaien en als het u bevalt, dient u zich in te schrijven als lid van SV Friesland met baankaart.

Voor de atletiekbaan in Leeuwarden is een baanreglement opgesteld.
  • Niet in- en uitlopen op de atletiekbanen 1 t/m 4.
  • Bij gebruik binnenbaan niet naast elkaar lopen.
  • Laat tijdens je rustpauzes minimaal de banen 1, 2, en 3 vrij.
  • Als je in de binnenbaan loopt en je hoort een sneller iemand aankomen, verander dan niet van baan.
  • Niet het grasveld oversteken als men hier aan het speer- en / of discuswerpen is.
  • Het is niet toegestaan om tijdens de dinsdag- en donderdagavonden buiten een Lionitastrainingsgroep om op de baan te trainen.
  • Tijdens andere Lionitas trainingsuren is individueel trainen mogelijk na overleg met de dan aanwezige trainers.
  • Wie een baankaart heeft mag ook overdag hierop trainen als maar bovenstaand reglement in acht wordt genomen.